Reg hållare till Gsxr1000 K8

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Hej,jag har precis köpt en gsxr1000 K8,och funderar vad kan man göra åt den fula standard reg hållaren.Kan man plocka bort den och bara fästa skylten underifrån isf hur?Har ni några tips?Lagligt behöver det inte vara,bara snyggt!

Blir det snyggt om man klistrar själva reg plåten underifrån?Håller dubbelhäftande tejp?Vill helst inte borra i under kåpan...

Blir det snyggt om man klistrar själva reg plåten underifrån?Håller dubbelhäftande tejp?Vill helst inte borra i under kåpan...
Om du frågar mig, snyggast är givetvis ingen plåt. Näst snyggast och det är så jag kör, klistermärkesminiskylt på undertailen. Säg att du ska ha den på gathojen så får du light-lim så det förhoppningsvis går att riva bort den utan att färgen följer med. Har bilder i Garaget ifall du vill se hur jag satt den.

behöver de inte va lagligt kan du lika gärna skita i o ha skylt. vilket också är de snyggaste enligt mig:)

Om du frågar mig, snyggast är givetvis ingen plåt. Näst snyggast och det är så jag kör, klistermärkesminiskylt på undertailen. Säg att du ska ha den på gathojen så får du light-lim så det förhoppningsvis går att riva bort den utan att färgen följer med. Har bilder i Garaget ifall du vill se hur jag satt den.

Ser snyggt ut,men jag vill ha orginal skylten på samma ställe,någon ide hur man kan fästa den utan att man tappar den?

Ser snyggt ut,men jag vill ha orginal skylten på samma ställe,någon ide hur man kan fästa den utan att man tappar den?

Borra och böj skiten, bara fästa i undertailen sen. Hade så förut, men efter påhälsningar från länsman tröttnade jag och kör numera Valtermotohållare (som man kan s.a.s. vinkla upp om man vill).

Har nån bild på min sida.
W-M hållaren kan man ju vika upp å ha skylten under om man vill det:tummenupp

Var köper man Waltermoto hållaren och passar den i orginal hålen?Är det smart att borra under kutsen och fästa skylten på de viset?

Var köper man Waltermoto hållaren och passar den i orginal hålen?Är det smart att borra under kutsen och fästa skylten på de viset?

Bo-Ove är generalagent vilket innebär att närmsta/favorit hojhandlare tar hem den till dig. Orginal bakdelen med skyltbelysningen borde vara skruvad genom undertailen och i bakramen. Normalt brukar då dessa modellanpassde hållare fästas i dessa hål.

Se http://www.boove.se/files/VMC-Catalogue_2008-edition.pdf sidan 105 bestnr PRTSN08 tänk bara på att skyltbelysning tillkommer.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna