reg. fråga

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Har ett litet problem.

Vill köpa en hoj som numera är avregistrerad. Kollar man upp ramnr så får man ett regnr AAA111 tex. Söker man sen på detta regnr så får man upp ett annat fordon. (som då har tagit över mc:s regnr.)

Går det att registrera in fordonet igen? dyrt? svårt? problem?

Tackam för hjälp..

På transportstyrelsens sida står det "Att avregistrera ett fordon innebär att fordonet permanent tas bort från vägtrafikregistret."
Det enda (tillåtna) sättet på vilket du kan registrera hojen igen, är att bygga om den väsentligt och registrera den som ett amatörbygge. Jag gissar att det är mycket enklare att leta reda på en annan hoj som inte är avregistrerad.

Men samtidigt kan man undra om inte en ny reg. besiktining borde funka?
Förutsatt att alla papper och intyg ordnas.

På transportstyrelsens sida står det "Att avregistrera ett fordon innebär att fordonet permanent tas bort från vägtrafikregistret."
Det enda (tillåtna) sättet på vilket du kan registrera hojen igen, är att bygga om den väsentligt och registrera den som ett amatörbygge. Jag gissar att det är mycket enklare att leta reda på en annan hoj som inte är avregistrerad.

Vilket låter märkligt med tanke på att jag registrerat flera fordon som fallit ur registret, det enda som krävts har varit en ursprungskontroll samt reg-besiktning.

Vilket låter märkligt med tanke på att jag registrerat flera fordon som fallit ur registret, det enda som krävts har varit en ursprungskontroll samt reg-besiktning.

Mja, nu kikade jag bara på formuleringen på transportstyrelsens hemsida, där står det att det är permanent. Falla ur registret kanske inte är riktigt samma som att skrota?

Mja, nu kikade jag bara på formuleringen på transportstyrelsens hemsida, där står det att det är permanent. Falla ur registret kanske inte är riktigt samma som att skrota?

Det finns ett undantag som kallas T13E har jag för mig, det är dock en ganska luddig paragraf vad det gäller användandet av fordonet.

pratade med en trevlig dam och hon skulle skicka dem papper som krävdes. Så det ska nog lösa sej..

Kolla när MC:n avregistrerades, om det är en gammal cykel som inte klarar
de nya avgas reglerna så går det nog inte att ställa på igen. Annars är
det väl inga problem att registrera ett fordon igen. Men kolla noga innan
du köper!!

Kolla när MC:n avregistrerades, om det är en gammal cykel som inte klarar
de nya avgas reglerna så går det nog inte att ställa på igen. Annars är
det väl inga problem att registrera ett fordon igen. Men kolla noga innan
du köper!!

Spelar ingen roll, den registreras som ursprunglig årsmodell, med de krav som då gällde.
När jag reggade min -51:a så garvade besiktningsgubben när han hade provkört och sa att bromsarna var så usla att han höll på att åka rakt ut i första korsningen.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...