reg. bes

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Hej

När man regestreringsbesiktigar en mc för att få den reggad som 25kw. Måste då mcn vara godkänd på alla punkter på besiktningen tex mönsterdjup i däcken, minikblinkare, slipon osv?

Har sökt men inte hittat
 
Du måste göra en reg.besiktning där ursprungskontroll osv görs och sen måste den även passera en vanligt besiktning där allt måste vara ok.

Du kan alltså "klara" reg.besiktningen men sedan få en 2a på mönstersjupet så du måste ombesiktiga.

Edit: Detta är vid import, vet ej hur det är om den är besiktigad och bara ska reggas om på 25kW.
 
När jag reg. besiktigade så frågade dom om jag ville göra en vanlig besikning samtidigt men det ville jag inte, så dom kollade bara att alla papper var ok plus att besiktiningsgubben tog en provtur. Vid det tillfället hade jag ett ganska högljutt slip-on och halvtaskiga däck.
 
Simp skrev:
Ingen mer som har något klokt inlägg?


Ja! Det måste den vara t.o.m E-märkning på glas som alla pratar om!

Ta kontakt med ASB för mera info.

Från ASB sida!

Kundtjänst


Öppettider för kundtjänst
Måndag – torsdag kl 08.00-18.00
Fredag kl 08.00-17.00

Öppettider för teknisk upplysning
Måndag – fredag kl 08.00-17.00

Telefon
0771-600 800

E-post
kundtjanst@bilprovningen.se

Vår policy är att svara dig per mejl inom 24 timmar på vardagar.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top