Det är som så att jag bor strax utanför Sverige och därmed har en DK reggad hoj. Nu har jag börjat fundera på att flytta hemåt igen och eftersom DK ligger så nära är det inga logistiska problem med att ta med hojen vid ev. flytt.
Men det är lite smågrejer som är bytta på hojen, bl.a. sving och framgaffel och därmed fälgar, bromsar och stötdämpare.
I samband med detta har vissa ingrepp även gjorts på ramen, primärt bakramen men även fästen för fotpinnar är ombyggt. Vidare saknas orginalinstrument. Vid ett snabbt ögonkast ser den väl orginal ut, det är ju en kåpklädd gammal touringmaskin ('93 GSX600F). Värt att nämna att det är väldigt få av orginaldelarna jag fortfarande har kvar, så att återställa den är inget alternativ.
Frågan lyder då, måste ett fordon vara helt orginal för att gå igenom reg. besiktning eller gör jag bäst i att dumpa den från bron på väg hem?
Men det är lite smågrejer som är bytta på hojen, bl.a. sving och framgaffel och därmed fälgar, bromsar och stötdämpare.
I samband med detta har vissa ingrepp även gjorts på ramen, primärt bakramen men även fästen för fotpinnar är ombyggt. Vidare saknas orginalinstrument. Vid ett snabbt ögonkast ser den väl orginal ut, det är ju en kåpklädd gammal touringmaskin ('93 GSX600F). Värt att nämna att det är väldigt få av orginaldelarna jag fortfarande har kvar, så att återställa den är inget alternativ.
Frågan lyder då, måste ett fordon vara helt orginal för att gå igenom reg. besiktning eller gör jag bäst i att dumpa den från bron på väg hem?