Reflexväst

Jag är skitsur för vi är tvugna att använda reflexväst de tillfällen vi är på byggarbetsplatser. Är ju rädd att någon av de läskiga grovisarna tror att jag är en biker och då blir det gängspö för att alla hatar bikers med väst :D

Jag med. Jag klär ändå bättre i reflexväst än dräglandes i en rullstol

Jag kör hellre gubbkombi med ac och stereo än hoj i reflexväst. Fan man tror det är en snut varje gång man ser en reflexförare.

Hur är vindfånget i en såndäringa väst uppåt tvåhundringen? :rullfock

Last edited:
Slipper man köra av vägen om man kommer för snabbt i en kurva oxå om man bär reflexväst?

Slipper man köra av vägen om man kommer för snabbt i en kurva oxå om man bär reflexväst?

Jupp! Du behöver inte ens ha jelm! Det bästa är att när man sitter på en rosa, lila, neongrön Ninja så syns du bättre om du har refleväst :)

Fördelen med reflexväst är också att du inte behöver köra med belysning på kvällen. Detta genererar i sin tur en mindre effektförlust, ca 0,00465 kW, vilket gör att du antagligen kan powerwheela upp den på 2:ans växel utan skjuts.

Det är mer färgmatchning och ljusstyrkor som man borde ta i beaktande. Har du ett svart ställ och svart båge syns du bättre om du kränger på en reflexväst då kontrasten lättare uppfattas av andras ögon än om du vore helsvart. etc etc

Blå hoj, rött ställ och vit hjälm får en att lysa upp som en neger på island. :va

Det absolut viktigaste är att håna något på ett forum, och nybörjare i reflexvästar är lämliga objekt.

Last edited:
allt snack om reflexväst får mig att inse hur skintorra ni är....själv tycker jag det är lite manligare med att köra med tvångströja från sjukhuset DET ÄR MANLIGT..

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna