Reflex

TROR att dem kan anmärka på det om dem ska vara riktigt nitiska. men kör Glasspinne tricket annars. Gjort det alla gånger jag besiktigat och det har gått igenom. Dvs limma fast en glasspinne på baksidan på plåten och sedan en reflex på den glasspinnen. Det blir kanon:tummenupp

Dom SKA underkänna reflex på skylt, inget får skymma skylten.

Annars kör som mig, en bit silvertejp bakom skylten och reflex under, godkänt!

tackar för svar. jag tänkte beställa ny undertail till moppen som är lite snyggare. och därför började jag fundera på reflexen och dess sittande och var....

passar även på att fråga om någon vet något bra sätt att få ner db på moppen???
köpte ett http://www.dan-moto.com/Ebay/Items/EX-00072/EX00072_2.jpg slipon och det låter ganska så mycket och det är då för besiktningens skull jag vill ha ner ljudet lite.

Dom SKA underkänna reflex på skylt, inget får skymma skylten.

Annars kör som mig, en bit silvertejp bakom skylten och reflex under, godkänt!

När jag besiktigade min hoj utan reflex så bad han mig att köpa en på firman bredvid.
Besiktningsmannen satt reflexen på reg-skylten. Vart sedan godkänd.

När jag besiktigade min hoj utan reflex så bad han mig att köpa en på firman bredvid.
Besiktningsmannen satt reflexen på reg-skylten. Vart sedan godkänd.

Vet att en del släpper igenom, men det får inte sitta någonting PÅ skylten :)

Att besiktningen släpper igenom en reflex som sitter på regplåten är ok då dom kollar så att den finns och sitter inom synbarhets kraven. Dom har inget med att göra om det sitter något annat på en regplåt förutom ett skattemärke.

Blir man stoppad av polisen och reflexen sitter på regplåten kan det bli böter på 500kr då det endast får finnas skattemärke på den bakre regplåten på fordon.

Jag besiktade hojen nu i år med reflexen på skylten där skattemärket ska sitta. han som besiktade hojen sa: Bra, där har du reflexen också. Mkt bra.
Vet att lagen säger att man inte får sätta fast saker på skylten, men då den ändå täcker över det gamla skattemärket är ju inte direkt någon skada gjord.

Skulle du bli underkänd för det blir du säkert det också med silvertape'ad reflex som Xibalba sa. Är dom griniga, så är dom helt enkelt det tror jag.. :)

Jag satte reflexen på skattemärksplatsen vid första besiktningen för 3 veckor sen.
Han gnällde över att den inte satt centrerad då den ska ta det. Inget om att den satt på skylten.
Men den gick igenom med den men bad mig flytta den till nästa gång. :tummenupp

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...