Reflex på bakskärmen snart besiktning

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
R1:a -01(såld)TT600R(Såld)Hade en R1:a -00 (Stulen!)Numera en ZX9R Grön såklart!
Tjena!Har en R1:a som ska besiktigas innom kort!Saknar dock reflexet under nummerplåten bak, å vad jag har förstått så måste man ha detta för att få den godkänd hos bilprovningen :mad: Stämmer detta eller :confused:
Är det bara att tillverka en egen lite flärp å trycka dit ett rött reflex, eller finns det några särkilda bestämmelser ångående utseende mått eliknande :kocko Någon som kan ge ett bra svar :Bugar

He det gött

Kör förbi besiktningen, när jag besiktigade förra året så sålde de små reflexler. De var stora om en enkrona ungefär.

Men jag hade redan en reflex som jag hade köpt på biltema och bara stripat fast baktill på hojen. Inga problem att få det godkänt.

Hellraider skrev:
Tjena!Har en R1:a som ska besiktigas innom kort!Saknar dock reflexet under nummerplåten bak, å vad jag har förstått så måste man ha detta för att få den godkänd hos bilprovningen :mad: Stämmer detta eller :confused:
Är det bara att tillverka en egen lite flärp å trycka dit ett rött reflex, eller finns det några särkilda bestämmelser ångående utseende mått eliknande :kocko Någon som kan ge ett bra svar :Bugar

He det gött
Hallå! Det stämmer att du måste ha den röda reflexen där bak. Har hört folk som har tagit ett vanligt cyckelreflex å tryckt dit, så det går nog med vad som helst nästan bara det inte är för litet. lycka till :tummenupp

Okej tackar för svaren grabbar :tummenupp

/Hellraider

Suck, då måste man ju pilla dit den igen... Ja, ja, lite häftmassa skall väl göra susen. Då borde den ramla bort lagom tills man är på väg därifrån ;-)

Min hoj fick en etta på besiktningen senast då den inte hade nån reflex bak! Så det e la inte så mkt att bry sig om

/ Hannes

Den behöver inte heller sitta UNDER regskylten.
Inte när jag har besiktat min hoj iaf, på min hoj sitter reflexen mellan bakljuset och regskylten.

Jag har sett en hoj som hade reflexen fast satt med ena nummerplåtsskruven i hörnet på nummerplåten. Misstänker att det var en tillfällig lösning, för det såg för jävligt ut :D Men det spelar ju ingen roll då det bara är besiktningsreflex...

När jag dyker upp på besiktningen med min stora runda röda, och ej att förglömma, fula cykelreflex brukar jag få höra ungefär " ...och reflexen är på, dagen till ära?" :D

Det stämmer, man måste ha reflex bak. Fick en 2:e jävel på det förra året blev lite sur & stack hem och snodde reflexen från trampecyklen och tryckte dit med dubbelhäftande tejp, upp på besiktningen och frågade om han var nöjd nu. Och si det var han.

Finns klisterreflexer på biltema, reflexen ska vara E-godkänd, vilket jag inte tror de bryr sej om. Jag tog en sån reflex (14,50kr) och satte fast på skylten. Och den åkte bort direkt igen.

Emmi skrev:
Finns klisterreflexer på biltema, reflexen ska vara E-godkänd, vilket jag inte tror de bryr sej om. Jag tog en sån reflex (14,50kr) och satte fast på skylten. Och den åkte bort direkt igen.

det är alltså OK att fästa reflexen på regplåten???

har inget bättre ställe att fästa den på

Måste man ha stänkskärm också eller räcker det med endast reg.plåt med belysning och det?

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien