Reflex bak

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Har jagat efter en schysst reflex att sätta bak på hojen.
Hittade en modell som jag köpt hem.

Bredd: 90mm
Höjd: 15mm

Finns ett gäng över om någon vill ha...
Självkostnadspris.

Klister eller skruv? Utseende? E-märkta?

En eller ett par bilder skulle verkligen underlätta.

Det är en sån här.. (den fyrkantiga, fast 10mm lägre)
Självhäftande.

Vet ej om den är E-godkänd, det är ju dock en reflex.
AK_002E_RF_002E_RO.jpg

Jag vill ha en.
Skicka PM med din adress och vart jag kan sätta in pengar.

Får jag låna tråden? Märkte igår att min skylthållare är på väg att släppa, det är 2:a gången den vibrerar loss. Nu har jag tröttnat och tänkte borra hål i skylten och montera fast utan skylthållare. Hur är det med placeringen av reflexen? Polisen skiter i om den sitter på skylten men inte bilprovningen, är det korrekt uppfattat?

Får jag låna tråden? Märkte igår att min skylthållare är på väg att släppa, det är 2:a gången den vibrerar loss. Nu har jag tröttnat och tänkte borra hål i skylten och montera fast utan skylthållare. Hur är det med placeringen av reflexen? Polisen skiter i om den sitter på skylten men inte bilprovningen, är det korrekt uppfattat?

Fel.
Bilprovningen är nöjd bara du har en reflex. Polisen ger böter om den sitter på skylten.

Fel.
Bilprovningen är nöjd bara du har en reflex. Polisen ger böter om den sitter på skylten.

Är det så alltså? Skumt att bilprovning gpdkänner något man för böter för. Har alltid kört med reflexen på skylten, så jag vet att bilprovningen godkänner det, men inte det var olagligt.

Helt rätt...ok på bilprovning men inte ok fel polis träffar dig...haft sådan diskussion med ordningsmakten och var bara att flytta reflexen från skylten...

Är det så alltså? Skumt att bilprovning gpdkänner något man för böter för. Har alltid kört med reflexen på skylten, så jag vet att bilprovningen godkänner det, men inte det var olagligt.

Tycker inte det är speciellt skumt. På besiktningen kontrollerar de att fordonet är trafiksäkert, och har ingen betydelse ur trafiksäkerhetspunkt om reflexen sitter på skylten eller brevid.

Blir du stoppad av polisen så bryr de sig inte om trafiksäkerhet utan de letar efter saker att kunna bötfälla dig för, och finns en regel som säger att inget får monteras på skylten så då blir det böter för det.

De två har helt enkelt olika motiv, bilprovningen vill du ska vara trafiksäker och polisen vill få pengar

Jaha, tvärtom än vad jag trodde då, jag som klistrade fast reflexen så tjusigt på nummerplåten igår. Blev ju skitsnyggt men det är väl bara göra ett fäste och hänga den under. Eller så kanske man skulle sätta dit en gigantisk skvättlapp i gummi som släpar i marken med en lastbilsreflex på, då måste väl alla instanser bli nöjda :näsblod

Jag köpte på reflex på biltema 25kr för 2st.
Gick hem delade båda två på mitten och sen limmade jag fast dem (endast delarna med E-märket) i underkanten på nrplåten på min ZXR 750 och min R1:a.
Både bilprovningen och polisen har godkändt på kontroll.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025