Reflektorn i framlyktan - den engelska termen?

Är det delen du håller i bilden? Isåfall är det väl "bulb holder" om det är delen du sätter en lampa i. Eller "Projector lens" om där sitter en lins. Reflektorn är det normalt silvriga som sitter i bak-kant och heter, wait for it.., reflector. Hela skiten kallas "headlight assembly".

Med reservation för stavfel och helt inkorrekt information :fyllisar

Är det delen du håller i bilden? Isåfall är det väl "bulb holder" om det är delen du sätter en lampa i. Eller "Projector lens" om där sitter en lins.
Ja, det är grejen jag håller i som jag är ute efter. Det är en rund silverfärgad ring som omsluter glödlampan. Den har dock inget med själva fästet för glödlampan att göra. Dess enda uppgift är att reflektera ljuset bättre antar jag.

Jag sökte på din hoj och headlight. Blev inget bra. Ricecooker har tydligen inga hjul, än mindre strålkastare fram.:confused:

Utmärkt, tack! Det är grejen som sitter monterad i hålet där glödlampan ska tryckas in. Tyvärr för min del så är den inte numrerad på skissen, så jag antar att den inte går att köpa lös utan det är en ny framlykta som gäller? Ska försöka reparera min på nåt vänster först, dock är inte materialet lämpat för svetsning. Hmm...

Man kommer rätt långt med superlim och bikarbonat/bakpulver som härdare/förstärkning. Lägg på i flera lager. Volvo S60's flimsiga fästen på sina fog-lights fixar man på det sättet.

Utmärkt, tack! Det är grejen som sitter monterad i hålet där glödlampan ska tryckas in. Tyvärr för min del så är den inte numrerad på skissen, så jag antar att den inte går att köpa lös utan det är en ny framlykta som gäller? Ska försöka reparera min på nåt vänster först, dock är inte materialet lämpat för svetsning. Hmm...

Lycka till med lagningen, en ny lampa ligger på: Headlamp assy € 279.56
https://www.motorcyclespareparts.eu/suzuki-parts/motorcycles/gsf650sasa-bandit-2011.aspx

Man kommer rätt långt med superlim och bikarbonat/bakpulver som härdare/förstärkning. Lägg på i flera lager. Volvo S60's flimsiga fästen på sina fog-lights fixar man på det sättet.
Ska testas, tack!
Lycka till med lagningen, en ny lampa ligger på: Headlamp assy € 279.56
https://www.motorcyclespareparts.eu/suzuki-parts/motorcycles/gsf650sasa-bandit-2011.aspx
Umm... Kostar en del. Enligt min lokala Suzuki-handlare kostade en ny lykta 3700:- Trots att jag har två år kvar på garantin så gäller inte den, eftersom jag gjort oljebytena själv på senare tid :dummer

Ska testas, tack!

Umm... Kostar en del. Enligt min lokala Suzuki-handlare kostade en ny lykta 3700:- Trots att jag har två år kvar på garantin så gäller inte den, eftersom jag gjort oljebytena själv på senare tid :dummer

Jag har själv beställt delar från https://www.motorcyclespareparts.eu det är originaldelar, snabb leverans och det är de billigaste stället som jag hittat originaldelar på! :tummenupp

Ska testas, tack!

Om du gjort service själv så har du redan sparat in dom pengarna :tummenupp

För er som undrar, så är ringen till för att minska ströljuset från glödlampan :hej

På min gamla Volvo 142a så saknades dessa skärmar på mina Bosch strålkastare medans det fanns monterade på farsans 142a så det bör väl fungera lika bra utan, bara glödlampan passar om skärmen lossat.

Strålkastarna till Bandit på kina kopiorna saknar dessa skärmar och ligger runt 1000-lappen.
http://www.ebay.co.uk/itm/Front-Headlight-Head-Lamp-Assmebly-for-Suzuki-GSF-1250-GSF1250-Bandit-2010-10-/201434892093?hash=item2ee674873d:g:xisAAOxyUI1TJsHk
lampkopia.jpg

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...