Reflektioner Smc kurs Gelleråsen.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Gick steg 4, personligt steg, var mycket bra hade "Ai" som instruktör och han hade 4 st i min grupp som han gav samtligta mycket bra feedback. Och som han sa detta är sista "finputsen" jag fick verkligen kämpa med det" sista ", vad jag behövde mer träning på, i 4 pass minst, till sist lossnade det:) när man struntade i att hänga ut rumpan o knät på hans uppmaning o koncentrerra sig på överkroppen ordentligt.:)Allt känns bra att köra på åsen, alla ens referenser, broms, svängpunkter, gaskontroll, motstyrning/snabbstyrningar.

Hans sista kommentarer blir nytt att ta in och kanske det allra svåraste mentalt..:-Allt ser bra ut, nu är det bara att ha BÄTTRE gaskontroll i, med det menar jag inte att du inte kan hantera gasen eller att du inte har gaskontrollen, men du har nu verktygen och förutsättningar som gör att du kan köra fortare ändå nu i kurvorna och ur kurvorna, så med gaskontrollen menade han bara mera och bestämt på rullen , även om man tycker det är snurr på det hela så går det att öka(vilket man innerst inne vet att visst går det..med tanke på hur fort folk kan köra på Åsen)

Man blir ännu mer imponerad av instruktörens framfart och kunskaper, sen veta att han tog körkort 2006 och han själv gick smc kurs. Snacka om att ta in informationen på ett bra sätt:)

Ja ja man får väl ta småsteg o sakta öka ännu mer då och försöka flytta sin mentala gräns..:näsblod

Last edited:
...just att flytta gränserna är mentalt, och att man vet att man förr eller senare kommer hitta gränsen. :crash ...tror jag skulle föredra att göra det med en racekåpförsedd cbr600rr. :hihi Det är ju inte för inte de riktigt snabba instruktörerna kör sådana, med ärrade skinnställ och silvertejpade kåpor. ;)

Jag åkte med Björn Compier sist, heeeeelvete så han vred ur den seKshundran.. :yoparty

...just att flytta gränserna är mentalt, och att man vet att man förr eller senare kommer hitta gränsen. :crash ...tror jag skulle föredra att göra det med en racekåpförsedd cbr600rr. :hihi Det är ju inte för inte de riktigt snabba instruktörerna kör sådana, med ärrade skinnställ och silvertejpade kåpor. ;)

Jag åkte med Björn Compier sist, heeeeelvete så han vred ur den seKshundran.. :yoparty

Björn Compier kör han en flerfärgad, dekaltrimmad.:vaKan inte placera honom..

Det var nog han som jag hade som var hjälpis till en som hade våran grupp han skulle examineras AI där :) bredställ in i kurvorna på skoj typ :näsblod han hade 600an med zebradäckvärmarna va?

Roligt när han körde om och vissade häng på ska jag visa spårval sen brassade iväg :D
Jag va i helv... försökte så bäst det gick och höll nästan på att köra av i hårnålen :näsblod

Intressant läsning Sportis. Så övandet med enbart överkroppen gav resultat i slutändan? Dags för r*v och knä nästa gång med andra ord. Personlig feedback är ju det absolut bästa och som ger snabbast resultat. Någon som tjatar tjatar å gnäller på en när man gör fel :D

Intressant läsning Sportis. Så övandet med enbart överkroppen gav resultat i slutändan? Dags för r*v och knä nästa gång med andra ord. Personlig feedback är ju det absolut bästa och som ger snabbast resultat. Någon som tjatar tjatar å gnäller på en när man gör fel :D

Sa till instruktören att det känns som man tvivlar på sin förmåga som blivande instruktör..

han lugnade dock o sa alla ni kör alla hoj bra, detta är ju bara finputs och små personliga tips och råd för var o en att jobba med.

Hoppas jag kan fortsätta i hans linje i egenskap själv som instruktör själv sen och hjälpa andra hitta flyt ge tips och råd:)

Knä o röv kommer sen:D(jag har tjuvtränat mye på det ha ha ha..)

Det var nog han som jag hade som var hjälpis till en som hade våran grupp han skulle examineras AI där :) bredställ in i kurvorna på skoj typ :näsblod han hade 600an med zebradäckvärmarna va?

Roligt när han körde om och vissade häng på ska jag visa spårval sen brassade iväg :D
Jag va i helv... försökte så bäst det gick och höll nästan på att köra av i hårnålen :näsblod

Han var väl kul Björn*fniss*...jag höll på skita i trosan första högersvängen efter mål o raksträckan,tror han ska gasa iväg genom kurvan o jag lillfjanten efter...när han bokstavligt sladdbromsar igenom och jag var ju naturligtviiis lite nära...men gick ju bra.

En viting med säregen lack ja=) Det går inte att ta miste på för det finns ingen annan som har den lacken.

Last edited:
Kursen i torsdags där E och A "delade på" oss i steg 4 snabb?

Isåfall är chansen stor att du finns med på film, jag hade ju kamera både fram och bak och filmade alla passen...tror ett pass försvann från främre kameran för den buggade ur. Och passet där en deltagare var omkull i depåkurvan som jag inte kommer sprida innan jag hunnit klippa bort incidenten ELLER får ett OK av den som var av.

Tänkte lägga upp de filmerna oredigerade som torrent på t.ex. piratebay.

Idag gick jag steg 2 på CSS, och blickövningarna vi gjorde idag fungerade så bra att jag mitt i tredje passet var tvungen att ropa "yiiihaaa" rakt ut i hjälmen efter att ha satt ett par riktigt sköna varv med helt ny känsla.

Kursen i torsdags där E och A "delade på" oss i steg 4 snabb?

Isåfall är chansen stor att du finns med på film, jag hade ju kamera både fram och bak och filmade alla passen...tror ett pass försvann från främre kameran för den buggade ur. Och passet där en deltagare var omkull i depåkurvan som jag inte kommer sprida innan jag hunnit klippa bort incidenten ELLER får ett OK av den som var av.

Tänkte lägga upp de filmerna oredigerade som torrent på t.ex. piratebay.

Idag gick jag steg 2 på CSS, och blickövningarna vi gjorde idag fungerade så bra att jag mitt i tredje passet var tvungen att ropa "yiiihaaa" rakt ut i hjälmen efter att ha satt ett par riktigt sköna varv med helt ny känsla.

Japp vi var i samma grupp en stund innan E och A delade oss som du säger, kul med film:)Det här med film är inte min starka sida, och torrent o prylar, rena grekiskan...men skulle vara skitkul att titta:):krama

Back