Ref. till bra KTM-verksta för service

K.U.T.S

Ny medlem
Gick med
11 May 2007
Hoj
Ktm 640 -04 SM
Tjenna allihop. Som rubriken lyder, ge mig bästa vägen till en bra service till ett bra pris e ni goa. Hört talas om att nått ställe i Borås som ska va bra, e det så? Det e dax å serva nu, när man bara åkte 8 mil förra året:va. //Andreas

Jag hade kollat med Bergmans motor i Borås om jag vore du.
Bättre pris o bättre service en alternativen i GBG enligt mitt tycke i alla fall.

Va i helv---

Lever du fortfarande alltså? Det var tokigt längesedan du var med och körde!

Kenneths är ju är förstås trevliga, dock så prioriterar dem Honda, BMW och Kawasaki under högsäsong.

Last edited:
kollat med RN mc??? riktigt duktiga och trevliga snubbar!

Jag hade kollat med Bergmans motor i Borås om jag vore du.
Bättre pris o bättre service en alternativen i GBG enligt mitt tycke i alla fall.

Till Bergmans lämnar jag inte en pryl till.

Sist dom gjorde ett jobb åt mig på min dåvarande Adventure, renovering av framgaffel, så hade dom lagt planbrickor mellan skruv/bromsok för att som inte klarade av att centrera bromsok/skiva/axel.

Så amatörmässigt det kan bli och ett skitenkelt jobb som en amatör meck som jag själv fixade på några röda, då jag kom hem och upptäckte vad klåparna hade gjort.

Om det är en äldre hoj skulle jag rekomendera Kennets eller RNs, annars är det Bike trollhättan som gäller, skulle dock tro att det är rätt svårt att få en tid där just nu, vilket troligtvis gäller alla mc-verkstäder.

Johans mc går fetbort för min del, alldeles för dryg attityd för min del på det stället.

Va i helv---

Lever du fortfarande alltså? Det var tokigt längesedan du var med och körde!

Kenneths är ju är förstås trevliga, dock så prioriterar dem Honda, BMW och Kawasaki under högsäsong.

Tjenna på dig me:tummenupp.

Klart jag lever , men 8 mil förra sommarn, dåligt väder och för mycket intressen e väll ursäkten.. Får väll se om det blir nått åka innan jag säljer den.. Då hör jag av mig:Bugar.. Annars får man hoppas man ses på andra sätt..

Ni andra, Tack för ideerna, då e det kanske det inte blir borås iallafall..

Jag kollade med rnmc för ett tag sen och fick svaret att de inte servar KTM...

Cross och endurokompaniet finns ju också, någon som erfarenhet av dem?

Jag kollade med rnmc för ett tag sen och fick svaret att de inte servar KTM...

Cross och endurokompaniet finns ju också, någon som erfarenhet av dem?

De har en deal med Johans om att de inte servar landsvägsreggade hojar över 525.....

ok, där ser man, vice versa så servar inte Johans under 525 förmodar jag... Men den gamla vägen längs älven till Trollhättan är ju go att köra. :)

Ok!! Men jag tror att om du verkligen vill lämna in depå CEC så tror jag de inte nekar dig.

Jo, de var skitgnälliga med det när jag ville serva min 690 där.
Var i princip därför jag kom i kontakt med Bergmans som jag i alla fall är nöjd med.

CEC vs Johans MC

Då det gäller CEC och Johans MC och vilka som servar vilka storlekar på hojar så tror jag att det endast handlar om vad dom får serva enligt KTM scandinavia.

Kollar man på KTM scandinavias hemsida så kunde man iaf tidigare se vilka verkstäder som var aukt. att serva stora och små(enduro) KTM hojar.

Många av KTM autk. verkstäder kan eller fick på papperet bara serva endurohojarna eller vise versa.
Kolla på KTMs hemsida "dealer locator" där ser man vad respektive verkstad får serva.
http://www.ktm.com/Dealer-Locator.77.15.html#/Region/Results/SE

Så att CEC upplevdes griniga och kanske inte ville ta in en 690 för service kanske inte är så konstigt. Dom kanske helt enkelt inte kan sätta "rätt" stämpel i boken.

Att CEC och Johans MC skulle ha en överenskommelse om att inte serva vissa hojar låter osannolikt.

Last edited:
Då det gäller CEC och Johans MC och vilka som servar vilka storlekar på hojar så tror jag att det endast handlar om vad dom får serva enligt KTM scandinavia.

Kollar man på KTM scandinavias hemsida så kunde man iaf tidigare se vilka verkstäder som var aukt. att serva stora och små(enduro) KTM hojar.

Många av KTM autk. verkstäder kan eller fick på papperet bara serva endurohojarna eller vise versa.
Kolla på KTMs hemsida "dealer locator" där ser man vad respektive verkstad får serva.
http://www.ktm.com/Dealer-Locator.77.15.html#/Region/Results/SE

Så att CEC upplevdes griniga och kanske inte ville ta in en 690 för service kanske inte är så konstigt. Dom kanske helt enkelt inte kan sätta "rätt" stämpel i boken.

Att CEC och Johans MC skulle ha en överenskommelse om att inte serva vissa hojar låter osannolikt.

E säkert så att de e KTM centralt som bestämmer på något sätt som du säger. Men som det kvarstår fortfarande som faktum att CEC hänvisar till Johans för en 690.

Jag gjorde 100 mil service hos Bergmans i Borås för ett tag sen nu och tycker de gjorde jobbet helt ok, mycket trevligt folk! :) Till skillnad mot andra verkstäder som rider på alltför höga hästar...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8