Justering av ventilspel, shims (Reedventiler och tändstift)
Har en kawasaki zx6r 1997 som började vara svårstartaf förra säsongen, var nere i garaget med nyladdat batter och försökte. Gick inte igång trots att startmotor går som den ska. Rengjorde tändstiften och upptäckte att det var mycket sot på tändstiften. Som jag förstår är blandningen för fet som gör att det sotar. Passade på att kontrollera och rengöra reed ventilerna. Där upptäckte jag att ena kammaren vara riktigt sotig. Någon som vet vad det kan bero på? Ventilera var hela och fina i övrigt, bifogar en bild.
När jag kör med min öppna GPR ljuddämpare blöddrar den när man släpper på gasen upplever jag det som. Men inte med originalljuddämparen. Kan det ha någon betydelse för sotiga stiften?
Första bilden och andra är hör ihop och den tredje bilden har jag torkat av sotet. 1 av dessa fyra var väldigt sotig de andra 3 var lätt oljiga inuti.
Hur ska det se ut?
Har en kawasaki zx6r 1997 som började vara svårstartaf förra säsongen, var nere i garaget med nyladdat batter och försökte. Gick inte igång trots att startmotor går som den ska. Rengjorde tändstiften och upptäckte att det var mycket sot på tändstiften. Som jag förstår är blandningen för fet som gör att det sotar. Passade på att kontrollera och rengöra reed ventilerna. Där upptäckte jag att ena kammaren vara riktigt sotig. Någon som vet vad det kan bero på? Ventilera var hela och fina i övrigt, bifogar en bild.
När jag kör med min öppna GPR ljuddämpare blöddrar den när man släpper på gasen upplever jag det som. Men inte med originalljuddämparen. Kan det ha någon betydelse för sotiga stiften?
Första bilden och andra är hör ihop och den tredje bilden har jag torkat av sotet. 1 av dessa fyra var väldigt sotig de andra 3 var lätt oljiga inuti.
Hur ska det se ut?
Bifogat
Last edited:
