Lezo
HiPerJace Tuna!
- Gick med
- 2 Aug 2006
- Hoj
- Rs 125, en Pr2 extreme tuned edit roxXx. Samt skuren 250&Novolette!
Håller på att skruva ihop en högprestanda hoj på 70cc. Cyllindern max varv ligger runt 15.500 så det är ganska noga att allt blir rätt. Cyllinder är matchportad efter blocket o.s.v. Nu undrar jag hur viktigt och hur effekt givande det är att ha reedet och insuget matchportade efter varandra. Så det inte finns några kanter lr nått därinne och alltså minska turbulensen och bättre riktning av gaserna.
Kan man göra som en distans mellen reedblocket och insuget och sedan se till att insug ligger helt jämt med hålet i distansen och sedan en plugg lr vad det kallas i reedet. Hur som helst langar en bild.
Fattar ni? så att jag har en helt slät kant där inne från förgasaren till reedets slut. Kommer det vara mkt effekt givande? mkt jobb kommer det va ialf.
Kan man göra som en distans mellen reedblocket och insuget och sedan se till att insug ligger helt jämt med hålet i distansen och sedan en plugg lr vad det kallas i reedet. Hur som helst langar en bild.
Fattar ni? så att jag har en helt slät kant där inne från förgasaren till reedets slut. Kommer det vara mkt effekt givande? mkt jobb kommer det va ialf.