Redigera flera bilder samtidigt

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date

Dark_Messenger

Guest
Jag letar efter ett bra program som kan rezisa och editera flera bilder på en gång. Tanken är att bara kunna markera de bilder jag vill styra upp och klicka på en vald upplösning och ev nån fiffig färgkorrigering/vitbalansknapp.

Jag vet att det finns såna program till XP men jag kör Vista. Gratis eller inte gratis spelar mindre roll, bara programmet går att hitta. Är inte intresserad av PS och dylikt utan det bör vara ett enkelt och litet program för amatörer.

Tips?

För många många år sedan kunde man göra något liknande i ACDC (vet inte hur det stavas)

Jag fixade en katalog åt morsan med inscannade foton från den svarvita tiden...

För många många år sedan kunde man göra något liknande i ACDC (vet inte hur det stavas)

Jag brukade köra Digital Image Suite tidigare men jag vet inte om det lirar med Vista, tror inte det, dessutom var det ganska meckigt att hålla på samt saknade stöd för att redigera fler bilder samtidigt.

Tänkte försöka lösa detta uråldriga och antika bildproblem nu en gång för alla. :gnissla

Automate i PS är ju annars relativt enkelt. Man "spelar in" det man vill ha gjort med alla bilder sen är det bara att välja vilken mapp med bilder man vill fixa till och klicka igång.
Finns en tutorial på moderskeppet.se tror jag.
Men du ville ju inte använda PS så mitt inlägg kan ju ses som ganska onödigt.
Men det är väldigt smidigt iaf!

Automate i PS är ju annars relativt enkelt. Man "spelar in" det man vill ha gjort med alla bilder sen är det bara att välja vilken mapp med bilder man vill fixa till och klicka igång.
Finns en tutorial på moderskeppet.se tror jag.
Men du ville ju inte använda PS så mitt inlägg kan ju ses som ganska onödigt.
Men det är väldigt smidigt iaf!

Bra input men jag undviker som sagt helst PS och de andra stora drakarna.

Jag letar efter ett überprogram som är typ 2mb stort, har en ruta där man anger upplösning (ev också önskad storlek på bilden) och en knapp för "fix image" samt har stöd för mutiredigering och funkar i Vista. Om det sen är amatörfailsafe är det helt klockrent. Finns det nått sånt? :D

ACDSEE? Japp, det har ganska lättanvända batch-funktioner för bland annat resize. Och funkar under Vista.

ACDSEE? Japp, det har ganska lättanvända batch-funktioner för bland annat resize. Och funkar under Vista.

Jag ska kolla upp den. Danke.

http://office.microsoft.com/en-us/help/HA010771451033.aspx

Jag hade skiten i mitt Vista. Klart att användas diReCKt!!!111!!ett!

ÄDIT: Om du har skiten så har du redigerings menyn till höger. Bara att markera bilderna du vill fixa till och klicka på det du vill fixa! =)

Har inget office i min hemburk. :gnissla

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!