redbull air race

Någon som vet mer om hur denna serie drivs? Betalar piloterna något själva eller tar "ligan" de bästa?

Har för mig att Peter Lindén har gjort inhopp i serien.
Undrar jag också och vad skulle ett plan gå på? Vad finns det för liknande plan nån klass ner eller så.

Att Lindén skulle flygit låter inte alls omöjligt, borde ju vara en vass kandidat, men skulle man inte hört om det?

hade verkligen sett fram emot denna tävling, en som för mig skulle blivit sommarens högpunkt. men man är knappast förvånad

ARrRgGghh

Blev så jävla förbannad när jag läste detta, detta var sommarens höjdpunkt även för mig...

Helt uppenbart att detta är politiker som bara är rädda om sitt eget skinn :huvet

Undrar jag också och vad skulle ett plan gå på? Vad finns det för liknande plan nån klass ner eller så.

Att Lindén skulle flygit låter inte alls omöjligt, borde ju vara en vass kandidat, men skulle man inte hört om det?

En "enklare" variant på det dom flyger är t ex en standard modell av en Extra 300, en midvingad konstflygningskärra. G-rating +/- 10G, rollhastighet omkring 400 grader/sekund

Begagnade kärror från runt 1998 går löst på £140-160.000 i England eller runt $220-250.000

Nya... The sky is the limit :)
http://www.extraaircraft.com/

/Danne

"Jag skall flyga i ytterliggare fyra år i FV, därefter går jag i pension. Givetvis måste jag ju hitta på något att göra då, så jag håller på att försöka ta mej in i Red Bull Air Race. Det kommer säkert att passa mej som handsken.Jag jobbar idag med att utbilda utländska piloter. Dessa killar har flugit Mig 21 och Mig 29 innan dom kommer till oss på F7 för att omskolas till Gripenpiloter. Det är ett av dom bästa jobben man kan ha. Jag får flyga jättemycket och det är alltid kul att träffa piloter som har en helt annan bakgrund än oss svenskar."
http://highsider.se/pagepeterlinden.html

burnoutvigg.jpg-for-web-large.jpg

2003JASBIKE%20031liten.JPG

Hårdrock! :yoparty

Last edited:
faaaaaaaaaaaaan då...:huvet jag ville se ju!!!:mad: jävla poliser, politiker och luftfartsverkisar...:gråta

faaaaaaaaaaaaan då...:huvet jag ville se ju!!!:mad: jävla poliser, politiker och luftfartsverkisar...:gråta

Du får komma upp på lite tändkulerejs på Riddarfjärden istället.
"Red Bulb Iron Race" Kan vi döpa det till! 6 Knooop!

Jag har inget tillstånd så d e olaglit och därmed väskryckarkul!!1

Du får komma upp på lite tändkulerejs på Riddarfjärden istället.
"Red Bulb Iron Race" Kan vi döpa det till! 6 Knooop!

Jag har inget tillstånd så d e olaglit och därmed väskryckarkul!!1

hehe...:hihi

eller rättare sagt: :rofl

gärna, det kör vi på!:tummenupp

*/ ?>
Back