Red ring of death Xbox 360.

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Har fått red ring of death på mitt xbox 360.

Har ingen garanti kvar. Någon som vet vad det kan kosta att laga
det? Vet någon vad felet beror på?

Känner en kille som lagar tv och stereo mm. Han är extremt duktig.
Kan en sådan kille kunna tänkas laga felet.

Red ring of death aka RROD beror på att enheten blir för varm och att lödkontakterna till grafikkortet släpper. har för mig att microsoft gick ut med förlängd garranti för detta felet. kolla upp där du köpte den om du nu inte har öppnat lådan och pillat själv så borde det gå att lösa.

Du vet väl att det är tre års garanti på det felet......om dom inte ändrat det nyligen?

Ja jag googlade lite men har inget kvitto kvar och på internet-banken
kan jag inte gå så långt tillbaka i tiden vad jag kunde se idag.

Var köpte du den? om det va på typ elgiganten, onoff eller liknande så kan dom ha kvar köpet i sina datorer, det funkade för mig när jag skulle få fram kvittot på min laptop som försvann för några veckor sen.

Ja jag googlade lite men har inget kvitto kvar och på internet-banken
kan jag inte gå så långt tillbaka i tiden vad jag kunde se idag.

Jag har skickat in två trasiga boxar, och dom har inte frågat efter kvitto nån gång. Det enda dom vill ha är ett serienummer och ditt namn och adress. Det är bara att ringa Microsoft så fixar dom det. Kostar inte en spänn.

Edit: kollade efter telefonnumret man ska ringa, men det verkar som man fixar det på nätet numera.

Last edited:
Beror väl på hur många lampor som tänds också? Behöver inte nödvändigtvis innebära hårdvarufel, även om det är klart vanligast.

På min 360 va det transformatorn som get upp. Ringde Msoft och sa att jag felsökt(kollat med en annan transformator) o dom skicka en ny direkt.

Jag fixade min egen box för drygt ett år sedan. Var väldigt enkelt (om man inte har tummen mitt i handen). Letade upp en guide gällande ämnet och följde. Det jag fick köpa var några plastbrickor, skruvar samt en viss pasta (webhallen säljer den) som skulle kletas på mellan kylfläns och processor tror jag det var?... Efter det har den funkat utmärkt.

Back