Video Red bull gör det igen, fräsigt =)

Ser kul ut.
Tråkigt bara att det blir så lång transportsträcka tillbaka till start, någon borde bygga en bana där man går i mål vid samma punkt där man startar.
 
Hade varit roligare att se på om motorljudet överröstat musiken. Men coolt ändå. :)
 
Så snyggt. ,,,, själv skulle jag studsa åt helvete i första guppet.:gnissla
 
Coolt men samtidigt tar det bort mycket av själva racingen, Det går inte ändra farten så mycket om man ska hoppa över tex en dubbel. Kör man för fort eller för långsamt så landar man olyckligt så det blir liksom bara en hastighet de måste hålla. Och utan kurvor blir det inte mycket till spårval samt dåligt med riktiga omkörningar.
 
True, men att de blir en sport av detta tvivlar ja på... Kul jippo dock å bra promo =)
 
Ja vette fan, det är egentligen hur bra som helst men man har sett det förut. Man börjar bli sjukt kräsen, en polare är just nu i Marocko och skickade en video när dom kör på 60-meters sanddyner, jag satt mest och hoppades på att någon skulle hoppa 60 meter

:rullandeu Jag använder den här smileyn mest för att se vad det är och den är skrämmande, hur jävla påtänd är man när man skissar upp en sånhär?
 
Du menar som...vanlig motocross...? :va

Trodde det var uppenbart men, jo, precis så menar jag. Var menat lite halvt som ett skämt men det kanske inte gick fram.
Men att göra på det här viset kan ju ungefär jämföras med att åka utför med skidor eller snowboard. Jävligt kul på väg ner, men sedan får man stå i liftkön och vänta på att det roliga ska börja igen.
 
"Red Bull: For legal reasons we can't compare this to a beloved video game, but we hope that this video will "EXCITE" you with the amazing dirt "BIKE" riding."

:hihi
 
Coolt men samtidigt tar det bort mycket av själva racingen, Det går inte ändra farten så mycket om man ska hoppa över tex en dubbel. Kör man för fort eller för långsamt så landar man olyckligt så det blir liksom bara en hastighet de måste hålla. Och utan kurvor blir det inte mycket till spårval samt dåligt med riktiga omkörningar.

Fast det verkar ju vara en hel del teknik ändå. De hoppar ju inte rakt upponer utan har tekniker för att kunna mata på så mycket som möjligt utan att hoppa för långt eller kort.

Betydligt roligare än vanlig bildragracing iaf. Där kan man ju i princip se 2 lopp sen klarar man sig några månader.
 
Fast det verkar ju vara en hel del teknik ändå. De hoppar ju inte rakt upponer utan har tekniker för att kunna mata på så mycket som möjligt utan att hoppa för långt eller kort.

Betydligt roligare än vanlig bildragracing iaf. Där kan man ju i princip se 2 lopp sen klarar man sig några månader.

Ja, det finns tekniker för att hoppa lägre osv men det blir ändå ganska små fartskillnader om bägge förarna väljer att ta hoppen med samma rytm och banan ser tyvärr ut att vara byggd för mer eller mindre bara en enda rytm.
 
Fast det verkar ju vara en hel del teknik ändå. De hoppar ju inte rakt upponer utan har tekniker för att kunna mata på så mycket som möjligt utan att hoppa för långt eller kort.

Betydligt roligare än vanlig bildragracing iaf. Där kan man ju i princip se 2 lopp sen klarar man sig några månader.

Problemet är väl att dessa banor blir för enkla för forumets hojkungar. När man uppnått fulländning är det endast små tusendelar som skiljer.

Tar man dussingåkare från VM-serien blir det naturligtvis skillnader som i allra högsta grad gör racing av det. Frågan är dock hur kul det är att kolla på vm-åkare och veta att man inte ser eliten vi har på detta forum?
 
Problemet är väl att dessa banor blir för enkla för forumets hojkungar. När man uppnått fulländning är det endast små tusendelar som skiljer.

Tar man dussingåkare från VM-serien blir det naturligtvis skillnader som i allra högsta grad gör racing av det. Frågan är dock hur kul det är att kolla på vm-åkare och veta att man inte ser eliten vi har på detta forum?

Förstår att du ironiserar över mina åsikter men det är lite svårt att avgöra vad du eg anser själv. Detta är inte VM-förare utan förare från den amerikanska supercrossen och de amerikanska förarna anses ofta vara bättre än VM-förarna.

Har du sett riktig supercross? Där blir det ofta så att förarna väljer olika alternativ, någon tripplar, någon annan dubblar osv vilket gör att farten varierar även på raksträckorna. Utöver att kurvorna i sig skapar de riktiga fajterna med både strategiska spårval och fysisk kontakt.

Och naturligtvis skulle det inte bli någon synbar racing alls ifall det vore en bunt amatörer från SH som körde.

Men allt det där visste du ju redan...

Och jag tycker fortfarande att det är lite coolt att se som ett engångsevent.
 
Last edited:
Jag tycker fortfarande det är coolt. Visst kanske det inte är så lätt att köra olika rytmer men så är det ju alltid, vissa banor favoriserar olika typer av förare, inte bara inom supercross. Och marginalerna i slutet blir ju naturligtvis små men det är ju som dragracing, sällan det skiljer en sekund men kan vara spännande ändå. Och man ser ju ändå hur tex en av förarna tar in ett par meter på den andra i whoopsen (eller hur det nu stavas) så även om man kör samma rytm kan man göra skillnad som förare.

Jag föredrar iofs mx i vanliga fall framför sx att titta på, sx är lite för mycket hopp för mig.
 
Jag tycker fortfarande det är coolt. Visst kanske det inte är så lätt att köra olika rytmer men så är det ju alltid, vissa banor favoriserar olika typer av förare, inte bara inom supercross. Och marginalerna i slutet blir ju naturligtvis små men det är ju som dragracing, sällan det skiljer en sekund men kan vara spännande ändå. Och man ser ju ändå hur tex en av förarna tar in ett par meter på den andra i whoopsen (eller hur det nu stavas) så även om man kör samma rytm kan man göra skillnad som förare.

Jag föredrar iofs mx i vanliga fall framför sx att titta på, sx är lite för mycket hopp för mig.

Det är ju i princip bara woopsen på den där banan som faktiskt blir utslagsgivande och ger möjlighet till högre fart för den som klarar av det. Woopsen kräver ju ingen särskild fart på det viset som ett dubbelhopp gör.

Jag gillar också riktig mx bättre. Har tröttnat lite på sx och det är lite av samma anledning som med denna bana.
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top