Recept på vansinnigt stark sås

• Thread starter Thread starter ThomasN
  • Start date Start date
jezziiie skrev:
Vatten gör bara saken värre, folks. Bröd eller tomat är däremot väldans bra!
Tsss... Yoghurt är bäst. Mjölkprodukter öht funkar bra. Jag har gjort jämförande tester och funnit att inget är bättre än youhurt. Världens ledande forskningsinstitut på området (the Chile [korrekt stavning] Pepper Institute vid New Mexico State University) rekomenderar också mejeriprodukter http://www.chilepepperinstitute.org/FAQ.htm

Nu vet ni.

ThomasN skrev:
Nja, I beg to differ. Isvatten ger ju en tillfällig svalka. Sen att det inte ger någon långvarig hjälp och kanske t.o.m gör det värre som du säger är säkert sant. Men det känns ju bra att svalka med vatten när det bränner i munnen.

Where the hell blir du av liksom?

Idag är det kycklingfilé och farbror Bens goda sås o lite ris till det - kan toppa det med thaisweetchilisås om du vill. Har bara kranvatten o dricka, eller om du tar med nåt svinigt vi akn ha. ja öl har jag ju med såklart, det vet du :tummenupp

Kom så du inte svälter - jag vill inte äta ensam :4skrika

Maten e klar snart..... ska bara börja :tomten

NoicE skrev:
Jag älskar Chili, mat som inte ger mig en rush är lixom inte tillfredställande :jäs
Samma här, men rush nummer två avstår jag gärna till förmån för någon annan. "Capsaicin is not broken down during the digestion process--this is why you often get burned several hours later after dining on chile peppers." :gnissla

Bingo skrev:
Samma här, men rush nummer två avstår jag gärna till förmån för någon annan. "Capsaicin is not broken down during the digestion process--this is why you often get burned several hours later after dining on chile peppers." :gnissla

Jag har seriöst aldrig känt något sånt, jag äter ca 2 färska chilis om dagen...

Eller så gör man vilken sås som helst och har i en matsked Wasabi-pasta... Försök att äta den sedan! :D:D

Plåtniklas skrev:
Huga. Blanda wasabi i 'vilken sås som helst' låter ju föga lockande. :3freak

Kanske inte blir så gott iofs :S Sant. Men jag har aldrig kännt vad Wasabi _smakar_. Bara att det känns starkt :tungan haha

Sofiiaa skrev:
Kanske inte blir så gott iofs :S Sant. Men jag har aldrig kännt vad Wasabi _smakar_. Bara att det känns starkt :tungan haha

Till rätt maträtt så är det gott men det är ju tämligen självklart. :rolleyes: Man äter ju inte wasabi till köttbullarna direkt.

Plåtniklas skrev:
Till rätt maträtt så är det gott men det är ju tämligen självklart. :rolleyes: Man äter ju inte wasabi till köttbullarna direkt.

Har du provat? är frågan :D

Kanske är jättegott! :mattias :hihi

En kompis till mig smorde in toalettepappret med piri piri peppar och väntade på att hans bror skulle använda toaletten. Filip grät.

Sofiiaa skrev:
Har du provat? är frågan :D

Kanske är jättegott! :mattias :hihi

Nej? :3freak Vissa saker behöver man inte prova för att veta resultatet. Jag behöver inte testa om det gör ont att slå en hammare i skallen på mig själv likväl som jag inte behöver testa wasabi och köttbullar.

Sofiiaa skrev:
Det är just det som är grejen med wasabi. Vanlig pepparrot egentligen fast grön och med mycket mindre smak.

honkiie skrev:
En kompis till mig smorde in toalettepappret med piri piri peppar och väntade på att hans bror skulle använda toaletten. Filip grät.

hahahahahahaha kanske nått man ska prova :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...