Recensionsdel

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Föreslog för länge sedan, mer än ett år sedan, en avdelning här på SH där man kan läsa/skriva recensioner etc.

Många tyckte det var ett bra förslag inkl Swedie, men jag har inte sett något. Antar att det bara rann ut i sanden. Glömde bort det själv och kom på det idag igen.

Den här funktionen finns på BIKE, men det forumet är stendött jämfört med SH.com. Kunde man få tillstånd en sån avdelning här skulle man nog slippa en massa trådar om "första hoj" etc etc.

Är det här möjligt rent systemmässigt? Dvs att inte ha recensionerna i en vanlig tråd utan kanske lite mer strukturerat?

Synpunkter?

Jag tycker det är en kanonidé! Förslagsvis skulle detta forum heta just recensioner och bestå av ett antal underforum, t ex fördelat på märken.

hbo69 skrev:
Jag tycker det är en kanonidé! Förslagsvis skulle detta forum heta just recensioner och bestå av ett antal underforum, t ex fördelat på märken.

Ja juste, inte helt olikt den som är bike.se... :rolleyes:

Jag kommer i med ny server börja utveckla något mer avancerat. SH ska försöka bli en informell databas för Sporthojar. O kanske lite annat.

De som seriöst vill hjälpa till kan skicka förslag till swedie @ . .. sporthoj.com

Swedie skrev:
Jag kommer i med ny server börja utveckla något mer avancerat. SH ska försöka bli en informell databas för Sporthojar. O kanske lite annat.

De som seriöst vill hjälpa till kan skicka förslag till swedie @ . .. sporthoj.com

Bra där. Det finns alltså någon sorts plan. Jag har flera olika ideer om hur den här sajten kan skräddas om för att bättre fylla sitt syfte, underlätta administration och samtidigt göra sponsorer/annonsörer glada.

Jag skulle verkligen uppskatta en dylik recensionsdel. Tittade lite på bikes recensioner när jag skulle beställa däck senast, men tyvär fanns set alltför få recensioner för att jag skulle få särskillt mycket av bikes recensionsdatabas. Det blev till att googla istället.
Med tanke på hur mycket folk det är som besöker sporthoj.com tror verkligen att en recensionsdel skulle kunna bli verkligt användbar och uppskattad av många.

En databas över motorcyklar skulle nog också bli uppskattad. Kanske vore det där lämpligt att utse "moderatorer"/ansvariga personer för olika hojar/grupper av hojar så att de verkliga experterna och entusiasterna kan styra hur de olika hojarna presenteras och ansvara för att hålla informationen uppdaterad.

Skulle man inte kunna göra en wiki-del där vi användare kan posta/lägga till/uppdatera information så man slipper en massa trådar och sticky:s?
Det borde ju fungera både för recensioner och vanliga ofta förekommande frågor (typ: bakslangstips, vart köpa däck billigast & bäst? etc).

Swedie skrev:

Låter suveränt! Recensioner och sporthojdatabas låter mycket lovande!
Ser med spänning fram emot det... :tummenupp

Innefattar endast recensioner kring hojar och utrustning då eller? Inte omdömen om mc-handlare och verkstäder?

chrilla skrev:
Innefattar endast recensioner kring hojar och utrustning då eller? Inte omdömen om mc-handlare och verkstäder?
Det kan vara kännsligt att publicera något sådant! Är inte helt hundra på lagen, men nått fick ju svidi att ta bort avdelningen "handlare och verkstäder" eller vad den hette

kajlyl skrev:
Det kan vara kännsligt att publicera något sådant! Är inte helt hundra på lagen, men nått fick ju svidi att ta bort avdelningen "handlare och verkstäder" eller vad den hette

Jo, är väldigt synd eftersom det fyller en viktig funktion. Men jag förstår svårigheterna.

Jag kan skapa gränssnittet för det. Men att fylla på med recensioner tar ett tag. Har väl hela vintern på sig iofs.

kajlyl skrev:
Så länge omdömena är sakliga och inte rena personangrepp finns det inga lagliga hinder vad jag vet.
Hade själv en sån del på min gamla sajt där medlemmarna satte betyg på butikerna.
Ett tips är dock att en moderator kollare igenom allt innan det publiceras.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda