Recensioner av mc-handlare i Stockholm

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Hej
Jag ska dela med mig av mina erfarenheter av att köpa av beg. MC i Stockholms.

1. MC-Poolen/RPM-MC Köpte min första hoj en Honda.
+ Bra hemsida.
- Oseriöst tjafs om uppgjort pris, konkurs med att sedan återkomma under nytt namn med samma ägare, nu som anställd & en målvakt
som ägare. Många leverantörer blev blåsta på betalning för
levererade varor p.g.a. den rockaden betyg -1 (1-5)

2. MC-Varuhuset köpte en Suzuki.
+ Bra personal förutom en semester vikarie som var lite snurrig (men gjord sitt bästa) Helt underbar chef som verkligen gör att du vill komma tillbaka som kund - inget är omöjligt, vi fixar allt. Du som nöjd kund är viktigast. Att han samtidigt är en sanna MC entusiast skadar ej

- Hittar inga. Kanske att de säljer Yamaha R 1 or:confused:
Betyg 5

3. AVA-MC Köpte min andra Suzuki där.

+ Läget, stort utbudet av beg. hoja .
- Otrevlig personal (säljare) resten är ok. Inte helt ärliga när det gäller vad som sägs vid försäljning av beg. MC t.ex. hojen kommer att vara nyservad vid leverans, för att sedan upptäcka att oljan är svart, broms klossar, drivpaket & luftfilter är slut & måste bytas - trots en stämpel i boken - oseriöst/farligt på gränsen till olagligt. betyg 2

3. Din-MC Kommer troligen köpa min nästa GIXER där.
+ Största utbudet av beg./nya Suzuki i stan (rätta mig om jag har fel)
Trevliga säljare som möter dig & tar kontakt när du går runt bland hojarna - inte som på AVA där man får be om hjälp men ingen har tid utan bara hänvisas till någon annan icke närvarande, trots att du är ensam i lokalen & säljaren bara sitter o slö surfar på nätet. Det är skillnad!
- Ligger lite avsides för mig, fel sida av stan men är å andra sidan ett helt ok utflykts mål om du har några timmar att slå ihjäl en ledig dag.
betyg troligen 3-4 vi får se

Mina erfarenheter vad tycker Ni ? Dela med er av era, kom gärna med kritik.
M

Last edited:
Köpte du 4 hojar förra säsongen?
För om detta är spritt över ett antal år så är det värdelöst och mest subjektivt vad du tyckte just då, personalomsättning och dylikt spelar in.

Sen kan jag säga att jag personligen har annan uppfattning om 2 av de företag du listade.

Köpte du 4 hojar förra säsongen?
För om detta är spritt över ett antal år så är det värdelöst och mest subjektivt vad du tyckte just då, personalomsättning och dylikt spelar in.

Sen kan jag säga att jag personligen har annan uppfattning om 2 av de företag du listade.

Nu är texten korrigerad. x 2 ursäkta stav/slarv felen.

Svar: nej första hojen köptes 2006 på våren ( Honda). Första Suzukin köptes året efter & den nuvarande Suzukin 2008. Du får ursäkta att jag var otydlig på den punkten. När det gäller personalomsättningen är den påfallande låg de bästa & sämsta säljarna är kvar. Övrig personal t.ex. verkstads/mekaniker & säljare av reservdelar & kläder har haft en mer omfattande personalomsättning.
Ja- listan är subjektiv det är hela meningen med den, objektiv blir den först när den fylls på av andra som t.ex. inte delar min uppfattning.
Så har du en annan uppfattning - dela med dig av dem.
M

Last edited:
Kom igen vakna! Är det ingen aktivitet här vintertid?

Recensioner...heter det.

- "Recensioner...heter det." Ja Jag vet (tack för hjälpen) men bortsett från stavningen, är det ingen som har köpt en beg. MC i Stockholm de senaste åren & har någon positiv alt. negativ erfarenhet att dela med sig av ? Vi borde vara ett antal på denna site som gemensamt besitter en enorm kunskap/erfarenhet. Denna erfarenhet kan om den sprids vara till stor nytta när någon MC-broder/syster går i köp tankar framåt våren eller...
MVH M

Tycker det ofta kan bli missvisande när en massa olika människor med olika uppfattning om diverse företag tycker till.
Jag har säkert handlat på ställen som folk tycker är skit. Men jag kanske tyckte det var jättebra.
Han som tycker det var kass att göra affärer kanske själv är ett rövhål som person. För att sedan hänga ut firman på nätet.

Åk och titta på en hoj där det finns hojar du är intresserad av. Bilda dig en egen uppfattning.
Ingen kritik mot TS! Men det spårar ofta ur på liknande trådar...

- "Recensioner...heter det." Ja Jag vet (tack för hjälpen) men bortsett från stavningen, är det ingen som har köpt en beg. MC i Stockholm de senaste åren & har någon positiv alt. negativ erfarenhet att dela med sig av ? Vi borde vara ett antal på denna site som gemensamt besitter en enorm kunskap/erfarenhet. Denna erfarenhet kan om den sprids vara till stor nytta när någon MC-broder/syster går i köp tankar framåt våren eller...
MVH M

Jorå...

http://www.sporthoj.com/mc-firmor/

MC varuhuset:
+ trevlig personal på klädavdelningen
- Skulle köpa brickor till oljepluggen, Fick påkalla uppmärksamhet
från killen bakom disken trots att det bara var jag där medans han slöstirrade på datorn.
Jag -Hej, jag skulle vilja köpa brickor till oljepluggen
till en sv 650 -03.
Han -vi säljer inte suzuki! (utan att ens möta min blick)
Jag -Okej, men du kanske vet vilken jag skall ha?. Jag osäker på om
det en 12;a.
Han -som jag sa, vi säljer inte suzuki!. ( vid det här tillfället får jag fokusera för att inte "flippa" och slita killen över disken!)
Jag - Ge mig två av varje dimension av dom krossbrickor du har.
Han -Ok.

Nu var ju inte jag en för dagen bra kund, men olja och filter hade jag hemma så brickorna var det jag behövde. En dåligt skött affär på 20kr omintetgjorde ett framtida hojköp på det stället.

AVA mc:
+ Har fått väldigt god service, när dragkedjan gick sönder på ett gore-tex ställ, mitt i säsongen.
- Lite slöa på försäljningen.
//Micke

Tycker det ofta kan bli missvisande när en massa olika människor med olika uppfattning om diverse företag tycker till.
Jag har säkert handlat på ställen som folk tycker är skit. Men jag kanske tyckte det var jättebra.
Han som tycker det var kass att göra affärer kanske själv är ett rövhål som person. För att sedan hänga ut firman på nätet.

Åk och titta på en hoj där det finns hojar du är intresserad av. Bilda dig en egen uppfattning.
Ingen kritik mot TS! Men det spårar ofta ur på liknande trådar...

Hej
Du har rätt i att det kan bli missvisande om man drar en slutsats utifrån en persons subjektiva upplevelse av en säljare men fel i att man inte skulle kunna se ett mönster i en massa olika människors bedömningar/upplevelser.
Min tanke är inte att hänga ut företag/enskilda säljare (med ett undantag) utan istället samla personliga omdömen på en plats Jag vet att berörda firmor frekvent läser & i förlängningen uppnå en skärpning. I Stockholm är konkurrensen om oss köpare stenhård & företagen måna om sitt rykte. Därför tror jag att konstruktiv kritik leder till att firmorna som får kritik skärper sig & vi som köpare stärks, något som iallafall jag skulle haft nytta av när jag klev in & skulle köpa min första hoj & blev rejält blåst. Jag är fortfarande i underläge när Jag shopar, då jag inte är speciellt kunnig eller händig. Jag köper en hoj servar den på verkstad & vill att det ska räcka för ett problem fritt MC ägande eller?

MC varuhuset:
+ trevlig personal på klädavdelningen
- Skulle köpa brickor till oljepluggen, Fick påkalla uppmärksamhet
från killen bakom disken trots att det bara var jag där medans han slöstirrade på datorn.
Jag -Hej, jag skulle vilja köpa brickor till oljepluggen
till en sv 650 -03.
Han -vi säljer inte suzuki! (utan att ens möta min blick)
Jag -Okej, men du kanske vet vilken jag skall ha?. Jag osäker på om
det en 12;a.
Han -som jag sa, vi säljer inte suzuki!. ( vid det här tillfället får jag fokusera för att inte "flippa" och slita killen över disken!)
Jag - Ge mig två av varje dimension av dom krossbrickor du har.
Han -Ok.

Nu var ju inte jag en för dagen bra kund, men olja och filter hade jag hemma så brickorna var det jag behövde. En dåligt skött affär på 20kr omintetgjorde ett framtida hojköp på det stället.

AVA mc:
+ Har fått väldigt god service, när dragkedjan gick sönder på ett gore-tex ställ, mitt i säsongen.
- Lite slöa på försäljningen.
//Micke

Tack för din åsikt, Jag ser fram emot fler:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär