Kul på hjul - Trafikskola i
Göteborg
www.mckorkort.se
Är mycket nöjd med denna skola. Jag hade problem med att få tider eftersom man bara kan boka tider tre veckor i förväg och nya tider släpps kl 10:00 varje måndag. Då gäller det antingen dyka upp på plats eller sitta i en sanslös telefonkö för att få de attraktiva tiderna sent på eftermiddagen. Jobbar man som jag så finns det inga alternativ liksom. Efter att jag informerade om min situation så ordnade de dock tider lite längre fram åt mig så att jag kunde komma igång med körningen. Mycket positivt.
Hojen jag körde var en Buell XB12S. Kanske lite i busigaste laget, men det var en skön känsla att puttra runt på den. (Vet att 2009 kommer de även använda Honda CB1000RA)
Lärarna, Stefan och Henrik, är mycket bra och erfarna och kommer med små tips när det känns extra tungt med manöverbanan, och vips så går det bättre. De är noggranna och petiga, men det tjänar man på den dagen man kör upp. När väl uppkörningen närmar sig så är man beredd, och de flesta som kört här får lappen på första försöket.
Priser:
Manöverlektion 2x40min. 900kr (under högsäsong 3x40min. 1100kr)
Trafiklektion 2x40min. 1100kr
Komplett utrustning (skydd, ställ, stövlar, handskar, hjälm) finns att låna utan kostnad.
Detta är en av de mest populära skolorna i Göteborg, så trycket på tider är stort. Men den är bra.