Rearsets från kina

• Thread starter Thread starter Raderad medlem 61114
  • Start date Start date

Raderad medlem 61114

Guest
Sitter å kikar på att beställa lite prylar till hojen (Gixxer 1000 K3). Precis köpt snabbgas, dock från annons här på sporthoj, siktar på ett par svarta rearsets nu. Vågar man köra med de från Kina? Någon som testat?

Annars fanns det några från England som hette Area22, men bara till k5-k6... Ingen risk att dom passar till min K3 va?

Var hittar du kinesiska rearsets? Jag letar efter ett billigt set till Ducati Monster 696 och har inget emot att prova Kinesisk skit om det ser OK ut.

aliexpress.com eller ebay. Finns hur mycket som helst. har inte prövat själv men vad jag googlat fram så är det blandade åsikter. Vissa passar jättebra och har funkat lika bra som de dyra märkena. Andra verkar helt enkelt fått fel saker som inte passar alls. Generellt verkar bultar och muttrar hålla låg kvalitet men jag har aldrig hört någon som knäckt eller tappat något hittills.

Var hittar du kinesiska rearsets? Jag letar efter ett billigt set till Ducati Monster 696 och har inget emot att prova Kinesisk skit om det ser OK ut.

Ser ut som du får skaffa dig en japansk hoj om du vill ha kinesiska rearset :7peta

trökigt att de jag tycker är snygga bara finns till k5-k6 osv...

Hade vart intressant att veta om det går att modda dom med enkla medel för att få dom att passa K3:va

"rearsets" säger inte mig mycket, ett set med bakhjul trodde jag du menade. :glömdet

trökigt att de jag tycker är snygga bara finns till k5-k6 osv...

Hade vart intressant att veta om det går att modda dom med enkla medel för att få dom att passa K3:va
Kolla CC-måtten på bulthålen, det är ju det viktigaste. Sen är ju visserligen vinklar och längder viktigt också, men så mycket skiljer väl inte bakramarna?

Kanske ska man inte ta de billigaste. Köpte iofs billiga rearsets för några år sedan på ebay och de funkade jättebra. Stabilt och bra. Meeeeen, jag köpte ett par rearsets i somras också, och väl monterade så böjdes växelpelle och bromspelle när de användes. Knappt jag ens kände något motstånd när jag trampade. De bara vek sig. Så de rearsetsen var nog frästa i ren aluminium. Kan inte ha varit någon bra legering...

Kanske ska man inte ta de billigaste. Köpte iofs billiga rearsets för några år sedan på ebay och de funkade jättebra. Stabilt och bra. Meeeeen, jag köpte ett par rearsets i somras också, och väl monterade så böjdes växelpelle och bromspelle när de användes. Knappt jag ens kände något motstånd när jag trampade. De bara vek sig. Så de rearsetsen var nog frästa i ren aluminium. Kan inte ha varit någon bra legering...
Oiiiiiiiii, såna broms och kopplingsgrepp vore ju spännande att ha :näsblod

just det som är problemet... samma med fälgar... alu. utan magnesium etc. är ju tokmjukt... lägg på lite värme från däcket , motorn etc. så blir det mumma! sjysst med mekanisk ABS i alla fall!!!! :rolleyes:

Med vänlig hälsning

Min hoj hade originalliknande kinafotpinnar när den kom, vänsterpinnen small av i böj på Mantorp och jag körde rakt fram i böjen.
Aldrig att jag köper pinnar utan renommé.

Min hoj hade originalliknande kinafotpinnar när den kom, vänsterpinnen small av i böj på Mantorp och jag körde rakt fram i böjen.
Aldrig att jag köper pinnar utan renommé.
Dina fotpinnar får ju ett visst renommé med din berättelse. ”Kinafotpinnar” - räcker det som specifikation?

Dina fotpinnar får ju ett visst renommé med din berättelse. ”Kinafotpinnar” - räcker det som specifikation?

Pinnar utseendemässigt som gatoriginal fast blankare.
Troligen från garage24 eller motsvarande.
Ordmärkare där.

Med renommé syftar jag på t.ex PP-tuning.

Jag köpte 2 par Danmoto-pinnar. 1300:-/set. De glappade o hade sig lite så jag fick modda en aning, men efter en timme i garaget och en hel del loctite så funkar de riktigt bra. Se upp dock, de är förmonterade när man får dem, men inte åtdragna någonstans, kan bli jobbigt om man glömmer dra åt någon bult någonstans....

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul