Melvin skrev:
Läste någonstans att man var tvungen att skicka in MC Identification card (eller nåt i den stilen) Är det ett krav för att den skall gå igenom besiktning? Räcker det inte med pappren ägarbevis o.d.?
Pratade med Lodnert om det där nere på Knudan senast, mycket för att jag sitter i en lite speciell situation själv. Min hoj är byggd av SpinninWheel (av en skrotad hoj alltså), och har körts i Superbike/Superstock 2000-2002.
Kruxet är att ramnummret inte är kryssat även fast hojen är skrotad i registret, och jag har ju inga regpapper på den (av samma anledning).
OM dom kollar på besiktningen så ska man ha antingen kryssad ram och skrotintyg, ramnummer och regbevis, eller maskinbok. Jag har inget av dom tre...
Men hojen finns med i Lodnerts/SVEMOS register sedan den tävlades 2000 så det är lungt, men jag har som sagt ingen maskinbok eller nåt. Trots att jag beställt en...
När vi pratade om det nämnde han att det blir ändring till nästa år, och han därför inte orkat skicka ut några maskinböcker i år.
Til nästa år verkar det som det blir det en mer omfattande maskinbok (liknande den dom har i bilracingen) som kommer att kosta pengar att få ut.
Maskinboken kommer att lämnas in vid besiktningen, och sen får man tillbaka den efter tävlingen. Man man kraschat och tvingas besikta om hojen under helgen kommer detta att noteras i maskinboken av besiktningspersonalen. Detta för att få mera koll på hojens historia.
Det finns även förslag på att man i NSB, STD600, SS600, ska vara tvungen att köra på en hoj som inte är äldre än 5 år, och som har ett regestreringsbevis...
Så i år behöver man alltså ingen maskinbok....men nästa år.