Reaktion på "Tjets" tråd om hans antastade hoj.

Vad skulle du gjort om det var din båge ?

• Antal röstningar
    0

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
CBR 1000 RR
Tråden jag menar är denna http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=137363

Varför ändå in i Harleyskogen den låstes låter jag vara upp till Rasorblade att fundera över i sin egenskap som Administratör.

Och du "Tjet", Mycket kul film du har fått ihop där, jag skrattade inemellan mina vansinnes utbrott.
Och hoppas fan nu när du har bild/filmbevis på det att du gör nånting åt det du har fångat på band. En handfull snorungar som sysselsäter sig med det vi alla här drivs till vansinne av. Att våra saker fan aldrig kan få vara ifred !, Är det inte klåfingriga snorungar så är det nån Osnyten moppefucko i 15.årsåldern med invandrarbakgrund som är helt "ey min bror ge dig på säften", eller nått fyllo som skall fram och titta och halkar på en upäten skinkmacka och vips så har du en helrepad hoj. Eller nån 5 årings tottalt sönderfuckade mamma som "han är ju bara 5 år, han kan ju inte hjälpa att hanm råkade vrida av blinkersen på din moped" till slampa !!!.
Hadde jag varit dig, och/eller det hade varit min hoj som stått där ute. Så hadde jag tamig HELVETET satt mig på vakt bak lastrampen med bilderna och inväntat första bästa jävel som är med på nått av korten och gjort ett besök hos dom som skall ha mina pengar när jag kört för fort. För nu skall dom jävlar i mig hjälpa mig innan nån råkar ut för fysisk sveda och värk som kan resultera i problem med att använda knään för framtida motorcyckel klättrande.
Och med tanke på att övervaknings kameran står där på laglig väg. Så tror jag du är "home safe" med dom som bevis.
Stöldförsök bestrafas nog inte så hårt tyvärr, men nått förtjänar fan småglinen att åka på !.

ps."Tjet", akta dig var du parkerar nu när dom har din ena nyckel. Dom har ju minst 37 stycken storebröder som kanske är almänbildade nog att få start på den...

Last edited:
Utan att ge mig in i snacket om vart personerna kom ifrån så tycker jag bara en sak.
ANMÄL!!
Det där var skolungar, så dom är ju lätta att identifiera via skolkataloger.
Dom är stora nog att veta att dom gör fel och har inte päronen lärt dom det eller dom har snappat upp det i skolan så kanske dom fattar det då dom blir anmälda.:mad:

Är väl hyffsat individuellt hur man reagerar. Själv hade jag blivit rätt så pissed, men samtidigt hade jag inte orkat gå till snuten o krabba om det nu var en engångsförtelse. DOCK säger jag inte att det är OK för unga-jvlar att leka med parkerade hojar...tvärt om :mad:

Hade det varit KF (kattf-n) som hoppat upp på bilen mera än en gång så hade den fått en gyttorp. :D

//KaliZ

Det där är inget som inte en klassisk -vad i helvete håller du på med ungdjävul löser.

För övrigt hade varit min hoj så hade jag blivit förbannad,det är ju ens ögonsten.

Liseberg har fortfarande öppet så dom kan åka dit och leka med deras åkattraktioner istället.

@ Jimpo
Var det rasistiskt för att han inte tog med någon svensk tonåring i exemplet också eller vad? :confused:

EDIT: Så tar du bort ditt inlägg Jimpo.. :va

Moderatorn stängde tråden för han vet precis hur tråden kommer att urarta. Hade det varit mitt forum hade jag gjort likadant!

HanneZ skrev:
2518573 Moderatorn stängde tråden för han vet precis hur tråden kommer att urarta. Hade det varit mitt forum hade jag gjort likadant!

Tråkigt att vissa saker inte kan diskuteras på SH.
Det går faktiskt att prata om kriminella invandrare utan att det blir HMF. :tummenupp

Olsson skrev:
2518677 Tråkigt att vissa saker inte kan diskuteras på SH.
Det går faktiskt att prata om kriminella invandrare utan att det blir HMF. :tummenupp
Ja det är tråkigt men det är bevisat 100 ggr om att det inte funkar.

Sen vet jag inte om Sväjdi är ansvarig utgivare eller inte men om han är det så förstår jag ännu mer att han vill ta bort det.

Att diskutera nysvenskar fungerar aldrig och därför bör det inte heller göras.
Om bara tråden håller sig till pollen så får den vara kvar.

hittar inget vettigt alternativ riktigt. men först tagit reda på vilka det är, sen anmält till snuten. om straffet skulle bli för lågt för mitt tycke och smak eller ev utebli helt, jag då är man ju 100% berättigad att ta lagen i egna händer precis som ungjävlarna. skulle nog klippa en eller 2 med nåt basebollträ lr så, för att visa vart skåpet ska stå, det är inte den drabbades fel att ungarna sabbar/försöker sno hojen det måste man va helt på det klara med. man måste också förstå att ungarna måste straffas, invandrare eller inte

Homo skrev:
2518733 hittar inget vettigt alternativ riktigt. men först tagit reda på vilka det är, sen anmält till snuten. om straffet skulle bli för lågt för mitt tycke och smak eller ev utebli helt, jag då är man ju 100% berättigad att ta lagen i egna händer precis som ungjävlarna. skulle nog klippa en eller 2 med nåt basebollträ lr så, för att visa vart skåpet ska stå, det är inte den drabbades fel att ungarna sabbar/försöker sno hojen det måste man va helt på det klara med. man måste också förstå att ungarna måste straffas, invandrare eller inte
Så du ska slå ner några fjortisar med basebollträ för att dom har saboterat en hoj? Anser du dig vara berättigad till de så tror jag många anser sig vara berättigade till att stycka upp dig i bitar o sälja på torget.

skillnaden är ju att jag inte ger mej på folks saker

HanneZ skrev:
2518755 Sant, du är ännu värre och ger dig på människor.

det hade nog dom som va på hojen gjort med om man gått ut o sagt till dom att ge fan i hojen, så det går nog jämt ut där känner jag. jag har växt i minst sagt tråkiga stadsdelar så jag vet mycket väl hur sånt här folk fungerar, tyvärr

HanneZ skrev:
2518741 Så du ska slå ner några fjortisar med basebollträ för att dom har saboterat en hoj? Anser du dig vara berättigad till de så tror jag många anser sig vara berättigade till att stycka upp dig i bitar o sälja på torget.

förresten vad hade du gjort om dom sabbat din hoj eller t o m stulit den?

:corn

Last edited:
Homo skrev:
2518763 det hade nog dom som va på hojen gjort med om man gått ut o sagt till dom att ge fan i hojen, så det går nog jämt ut där känner jag. jag har växt i minst sagt tråkiga stadsdelar så jag vet mycket väl hur sånt här folk fungerar, tyvärr

förresten vad hade du gjort om dom sabbat din hoj eller t o m stulit den?

:corn
Jag har också växt upp i vad jag antar du menar är invandrartäta bostadsområden, så isåfall vet jag också hur "sånt där" folk fungerar.

Jag vet inte vad jag hade gjort, men jag hade inte använt något basebollträ o riskerat fängelse för några fjortisar som kostat mig några kronor.

HanneZ skrev:
2518755 Sant, du är ännu värre och ger dig på människor.

Problemet är väl just det att dom som gör sånt här VET att den drabbade kan åka dit mycket värre om han skulle puckla på dom med ett baseball trä.

Nu blir det här som en slags hämndaktion men om man vrider lite på det.

Låt oss säga att jag mitt i natten överaskar en tjuv i garaget, tar bössan, baseballträ, stekpanna eller vad man nu kan hitta, oskadligör tjuven och ringer polisen. En sån gång tycker jag inte att det är jag som är den skyldige. Men även en sådan gång riskerar jag att åka dit.

Mycket märkligt.

HanneZ skrev:
2518797
Jag vet inte vad jag hade gjort, men jag hade inte använt något basebollträ o riskerat fängelse för några fjortisar som kostat mig några kronor.

Det är väl det som är problemet, det skulle vara lite mer ger man sig in i leken får man leken tåla. Då tror jag vi skulle slippa mycket av sånt där i vårat sammhälle.

Last edited:
Olsson skrev:
2518812 Problemet är väl just det att dom som gör sånt här VET att den drabbade kan åka dit mycket värre om han skulle puckla på dom med ett baseball trä.

Nu blir det här som en slags hämndaktion men om man vrider lite på det.

Låt oss säga att jag mitt i natten överaskar en tjuv i garaget, tar bössan, baseballträ, stekpanna eller vad man nu kan hitta, oskadligör tjuven och ringer polisen. En sån gång tycker jag inte att det är jag som är den skyldige. Men även en sådan gång riskerar jag att åka dit.

Mycket märkligt.

Det är väl det som är problemet, det skulle vara lite mer ger man sig in i leken får man leken tåla. Då tror jag vi skulle slippa mycket av sånt där i vårat sammhälle.
Om man går in i garget med tanken att man ska knäcka knät på tjuven o sen ringa polisen så tycker jag personligen att det är ok. Om man går inte med tanken att man ska spöa skiten ur tjuven så tycker jag det inte är ok, det lär inte va direkt svårt att slå ihjäl något med ett trä.

Jag tycker också att man ska urskilja när 15-åringar springer omkring o gör hyss gentemot fullvuxna tjuvar. Dom där killarna har ingen aning om vad dom håller på med. Dom kan komma till insikt men jag personligen tror inte att ett basebollträ hjälper till. Jag tror med på följden att barn som blir slagna slår sedan själv etc.

Åååå Fan vad jag hatar snorungar utan identitetskänsla och intelligens.
Rör sig alltid i flock och tävlar om vem som kan göra mest korkade saker på kortast tid...
Det är såna som fått mig att tycka att Keps är det fulaste, mest fördummande plagg som finns, det är som att det snörper åt kring huvudet så blodet inte når hjärnan så dom får tänka med den ännu med fördummande och fula snusprillan under läppen....

Alltså, det var inte tändningsnyckeln de tog. Det var en del av tändSTIFTSnyckeln. Själva hylsan.
TändSTIFTSsringnyckeln tog de en annan gång... :rolleyes:

Två på jobbet visste troligtvis vilka det var då de brukar stjäla drickabackar från butiken. Fast vad tjänar det till att anmäla dem? Vad ska man anmäla dem för? Ofredande av fordon? Det hade ju varit en sak om de t.ex. välte den så att något gick sönder. Nu kränktes dock bara dess ära och den fick bara HIV, rabies, AIDS och så vidare... Det kan väl knappast rubriceras som stöldförsök, eller?

En sak som är väldigt synd är det är bakslagsförhindringsmekanism på den. Jag hade med glädje sett ett kraftigt bakslag när han försökte kicka igång den som skulle resulterat i ett och annat helt ben mindre. Fast det hade väl varit mitt fel, eftersom jag inte informerat dem om riskerna med att kicka. Eller nåt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg