Re: Suzuki GSX-R 750 -2005

Nej, det är inte befogat att fråga om bränsleförbrukning på en supersporthoj. PunGt.

Försäkringen för de flesta är såpass dyr, att resten blir med i avrundningsmissen, för det är ju inte så att den drar 2 liter milen...det är marginella skillnader mot en "snål" hoj..

"Försäkringen för mig ligger på 500kr / år på en sådan hoj så det är inget problem för mig
jag har turen att ha min utbildning utomlands samt köpa fordon där men framförallt äga och försäkra"

Och varför köpa en som är riktigt dyr att försäkra och samtidigt dricker mycket? Det är ju inte så att man har mer pengar över för att den är dyr att försäkra.

är fortfarande riktigt sugen på en Suzuki 750. Istället för o göra en ny tråd så forstätter jag o skriva i den här.

Om jag har förstått det rätt så är det K5 som kommer med blinkers i bakspeglarna, som inte K4 hade. men är det vid K6 eller K7 den får en något mer brutal bakdel (samt säte) ?

Det är ju klart, måste ju inte nödvändigtvis köpa en just 2005, nyare går med.

Just 750 känns rätt i hjärtat utan att jag ens har prövat den. Vad skiljer de olika modellerna i "karaktär"?

dvs
600 ~120hk
750 ~150hk
1000 ~180hk

600 och 750 fick sin stora uppdatering 2006, så det är k6 du vill ha. De fick ny ram, motor, slirkoppling m.m. samt blinkers och bakdel :)

jag har ägt en K5 1000, samt har en K8 600 banhoj. Karaktären är väl japansk... Min åsikt är att man bör byta till bredare clip-on, Suzuki har onödigt smala styren av någon konstig anledning, och det påverkar hanterbarheten mer än man tror. Sedan är det ju alltid roligt med quickshifter, så se om du hittar en med dynojet så är det billigt att lägga till.

K6 har den fördelen att mycket av reservdelarna till nyare modeller passar. Suzuki har i det närmaste bara faceliftat sedan 2006.

GSXR 1000 uppdateras redan 2005.

Nej, det är inte befogat att fråga om bränsleförbrukning på en supersporthoj. PunGt.

Försäkringen för de flesta är såpass dyr, att resten blir med i avrundningsmissen, för det är ju inte så att den drar 2 liter milen...det är marginella skillnader mot en "snål" hoj..

Far out, man!

Mer kategoriskt fel resonemang än så vet jag inte hur man åstadkommer.

Jag jobbpendlar emellanåt på en R1 -09 och:

1: Vid kö-körning får man gärna ont i handlederna
2: Med ryggsäck och puckel (som jag har) blir cirkulationen i händerna sådär i köer
3: Sular du med sportdäck är det tråkigt med plattslitning vid pendling, sporttouringdäck borde vara bättre.
4: Vare sig min gamla förgasarhoj eller den nya var speciellt törstiga, en dålig vecka kunde snittet bli ca 0.8, sällan under 0.65.

Skulle tro att en gixxer 750 borde ge ungefär samma upplevelse, kanske lite snålare på soppa.
Ja tycker det fungerar bra, är komfort så viktigt kan man köpa en Guldvinge.

Om du tittat på bensinförbrukningen, så är nog inte detta hojen för dig.
GSXR köper man inte för att köra bensinsnålt, och den kommer att dricka över litern/mil om du kör aktivt
.

är fortfarande riktigt sugen på en Suzuki 750. Istället för o göra en ny tråd så forstätter jag o skriva i den här.

Om jag har förstått det rätt så är det K5 som kommer med blinkers i bakspeglarna, som inte K4 hade. men är det vid K6 eller K7 den får en något mer brutal bakdel (samt säte) ?

Det är ju klart, måste ju inte nödvändigtvis köpa en just 2005, nyare går med.

Just 750 känns rätt i hjärtat utan att jag ens har prövat den. Vad skiljer de olika modellerna i "karaktär"?

dvs
600 ~120hk
750 ~150hk
1000 ~180hk

K5 och K6 är samma, och har den fina bakdelen, om du talar om 1000 kubik.

Min GSX kostade ungefär lika mycket per mil i däck som bensin och då körde jag ändå försiktigt. I övrigt är det inga större utgifter om man servar själv och kör trafikförsäkrat så åk och köp en nu:banana

var hos en mc handlare idag för o klämma lite på hojar. dock hade han precis sålt den gsxr 750 K5 jag kollade på på deras hemsida (inte direkt för att jag hade mailat eller så men men, så kan de vara). Kollade på lite andra hojar bla Honda cbr 600 RR 2008. Yamaha R1 2009. ZXR ninja 2007. Alla ser ju riktigt bra ut får jag säga. men shit va låga alla cyklarna var, ruta och sittställning. Kollade även på en R6 från 2003 och den var mycket högre ruta på och inte lika mkt ligga över tanken. Hur är det då på kära Suzuki?

Kollade även på Honda vfr 800 2005 vilket är en kandidat (då den kan vara skönare o köra längre med).

är så kluven. Var mycket lättare o köpa första hojen. då bara kollade man på en som man ville ha. då blev det en snäll yamaha fz6n (just för den var lättkört och var en bra inkörsport efter trafikskolan) men nu har man blivit mycket mer kräsen. Naken hoj blir det nog inte som nästa hoj

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon