RD350 - Extreme makeover

Fränt bygge.
Har själv ett RD-chassie som står och väntar. Planen var att stoppa i en XT 600-motor eller liknande, moderna hjul/bromsar etc.

Mitt tips är att byta tanken mot en 86->(lite osäker när den kom?!). Den är lite kortare och har brantare vinkel i bakkant. Ser klart sportigare ut, passar mycket bättre ihop med nyare bakkutsar/kåpor.
Sen tycker jag att du ska höja den bak så att du får mer space mellan hjulet och bakkutsen. Går att förlänga ett par stag i stötdämparlänkaget, bara att prova sig fram! :tummenupp

/Mange

Spondon skrev:
Fränt bygge.
Har själv ett RD-chassie som står och väntar. Planen var att stoppa i en XT 600-motor eller liknande, moderna hjul/bromsar etc.

Mitt tips är att byta tanken mot en 86->(lite osäker när den kom?!). Den är lite kortare och har brantare vinkel i bakkant. Ser klart sportigare ut, passar mycket bättre ihop med nyare bakkutsar/kåpor.
Sen tycker jag att du ska höja den bak så att du får mer space mellan hjulet och bakkutsen. Går att förlänga ett par stag i stötdämparlänkaget, bara att prova sig fram! :tummenupp

/Mange
Kan bara hålla med om 86'ans tank, take a look:

Bifogat

• 27hp1wx.jpg
    27hp1wx.jpg
    83.7 KB · Visningar: 458
Spondon skrev:
Mitt tips är att byta tanken mot en 86

/Mange

Tack för tipsen!

Länkaget ska helt säkert få sig en omgång :tummenupp
Tanken får vi se... men det finns ju ingen budget längre, så det är väl bara att gasa på :D

Någon som har en nyare tank till salu??

Patrik skrev:
Tanken från -86 är mycket smalare än de tidigare, känns lite 125a.

Då kanske den inte passar så bra trots allt.. Redan nu är bakdelen bredare än tanken :rolleyes:

Idag tog jag beslutet att skippa passagerarplatsen helt :)

Lite ny fulsvetsning... och modifiering av underdelen till sadeln (ska plasta/kolfiberbaka den när den sitter som den ska)

Bifogat

• fulsvets.jpg
    fulsvets.jpg
    41.4 KB · Visningar: 324
  • sadel 1.jpg
    sadel 1.jpg
    86.2 KB · Visningar: 326
  • sadel 2.jpg
    sadel 2.jpg
    96.3 KB · Visningar: 370
Veckans beslutsångest

Inte bra att ha för mycket hojdelar liggandes. Idag fick jag för mig att jag skulle provmontera ett lyse från RS250.. :3freak
Och sen provades annan framskärm. Kommer nog att behålla "jätteskärmen" a la gixxer1000 men den kommer nog att få en rejäl omgång med kapen innan för att lätta upp det hela lite :D

(provade med ett lyse från VFR också, men det såg ut som om man monterat en byggstrålkastare framtill = så fult att det inte ens fastnade på kort :hihi )

Bifogat

• annat lyse 1.jpg
    annat lyse 1.jpg
    119.6 KB · Visningar: 322
  • annat lyse 2.jpg
    annat lyse 2.jpg
    99.3 KB · Visningar: 385
  • annat lyse 3.jpg
    annat lyse 3.jpg
    93.9 KB · Visningar: 231
  • annan skärm.jpg
    annan skärm.jpg
    105.7 KB · Visningar: 373
euromange skrev:
Inte bra att ha för mycket hojdelar liggandes. Idag fick jag för mig att jag skulle provmontera ett lyse från RS250.. :3freak
Och sen provades annan framskärm. Kommer nog att behålla "jätteskärmen" a la gixxer1000 men den kommer nog att få en rejäl omgång med kapen innan för att lätta upp det hela lite :D

(provade med ett lyse från VFR också, men det såg ut som om man monterat en byggstrålkastare framtill = så fult att det inte ens fastnade på kort :hihi )

o skärmen o skärmen så stor du eeeee!.
nopp men är den kapad..såg mindre ut lackad
(lackade bilden)
:va

ozeo skrev:
o skärmen o skärmen så stor du eeeee!.
nopp men är den kapad..såg mindre ut lackad
(lackade bilden)
:va

Nej nej nej... det är två olika skärmar på bilderna.
Provade den röda RS skärmen för att få en känsla av hur det skulle vara med en mindre STOR skärm.

Kanske skulle bygga uppdragna pipor... eller INTE :3freak

Bifogat

• RD uppdragna.jpg
    RD uppdragna.jpg
    53.3 KB · Visningar: 830
euromange skrev:
Kanske skulle bygga uppdragna pipor... eller INTE :3freak

Jag gjorde mina egna pipor så det går med lite pill bestälde bara dämparna från www.bikesys.se dom var trevliga där och det var inga problem att få fram lite olika storlekar på röret i dämparen. jag näste bra kornena sen lämnade jag båda rören till en svetsfirma som fick svetsa ihop det ordentligt. så det inte läcker. ( jag drog inte upp dom under röven utan en på var sin sida)

Mvh

Christoffer

baltra skrev:
Jag gjorde mina egna pipor så det går med lite pill bestälde bara dämparna från www.bikesys.se dom var trevliga där och det var inga problem att få fram lite olika storlekar på röret i dämparen. jag näste bra kornena sen lämnade jag båda rören till en svetsfirma som fick svetsa ihop det ordentligt. så det inte läcker. ( jag drog inte upp dom under röven utan en på var sin sida)

Mvh

Christoffer

Men det går ju inte att få till det på något vettigt sätt eller? Hur blev ditt?

Exemplet ovan visar ju iallafall hur det blir om man kombinerar uppfinnarlust med dålig smak :3freak :3freak

Jag håller mig nog till mina allspeed , en på var sida :tummenupp

Back