Rd350 - 90-97 Hk

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date
Billy Ohlsson...

Den gamla Bajen Stjärnan som säljer... :D

Kan man få den signerad tro?

Angående hästarna så kan nog alla dom vara hemma om den är vässad rätt!

Det var ju värsta ratbiken jag sett och så påstår han att den är nyrenoverad och nylackad. :D Och över 50% mer effekt än original, säkert... :rolleyes:

Ligger ju på 59-60 Hk orginall. Men visst skrämma upp den med 30-37 hästar låter lite väl....aa extremt. Utan att stoppa dit 2-t överladd förstås. =)

Men vafan, byter han rakt av mot min motor så tar jag gärna emot. :arsele

Det är inte alls omöjligt att plocka ur den effekten ur en RD350, svårt men inte omöjligt. Hojarna i Gamla RD350cup låg där runtikring.

<micke> skrev:
Ligger ju på 59-60 Hk orginall. Men visst skrämma upp den med 30-37 hästar låter lite väl....aa extremt. Utan att stoppa dit 2-t överladd förstås. =)

Men vafan, byter han rakt av mot min motor så tar jag gärna emot. :arsele

Alltså 2-t överladd ska väl inte ens funka såvitt jag vet? eller du kanske vet något jag inte vet? eller jag kanske inte vet vad jag borde veta? vet jag egentligen ens vad jag vet? eller vet du inte vad du vet att jag inte vet att du vet?

62hk låg väl någon årsmodell på?
97 hk ur en 350 låter lite väl överdrivet även fast de är 2t.

eller vet du nåt osm ja inte vet...osv...

Superbee skrev:
Alltså 2-t överladd ska väl inte ens funka såvitt jag vet? eller du kanske vet något jag inte vet? eller jag kanske inte vet vad jag borde veta? vet jag egentligen ens vad jag vet? eller vet du inte vad du vet att jag inte vet att du vet?

62hk låg väl någon årsmodell på?
97 hk ur en 350 låter lite väl överdrivet även fast de är 2t.

eller vet du nåt osm ja inte vet...osv...

Lennarth Zander har konstruerat en Turboladdad RD350 som nån på chalmers byggde ihop... Har för mig att den klämde ur sig 90 eller 95hk... Så 90hk ur RD350 utan överladd verkar ju sådär... Men iofs, dom får ju ut 90-95hk i 250-racehojarna, så det går ju...

Men 2-t överladd går finfint... Dock mkt krångligare än 4-t...

Ha de gôtt

KalleNorton skrev:
ebos säger ju att dom kan få 108hk ur en RG500...orginal har den 71hk, så varför inte 90hk ur en rd350? http://www.ebos.se/2port.asp

Det finns galna tyskar som fått ur nästan 150hk ur en rg500. 120 relativt enkelt med små medel.
Men över 90hk ur en 350, nej fan, en bit över 80 var är möjligt.

Ludde skrev:
Lennarth Zander har konstruerat en Turboladdad RD350 som nån på chalmers byggde ihop... Har för mig att den klämde ur sig 90 eller 95hk... Så 90hk ur RD350 utan överladd verkar ju sådär... Men iofs, dom får ju ut 90-95hk i 250-racehojarna, så det går ju...

Ha de gôtt

Lennart Zander kramade ur 110 hästar som värst. När vi pluggade ihop närde han närmast erotiska drömmar om att överladda min RD500 :D

Inte svårt, jo det är inte helt lätt om den ska vara körbar.
Jag antar att det har förekommit nån slags överslagsräkning, 63hk avgas +10hk portning +10hk och liknade dumheter.
Det där tror jag när jag ser en bänkkörning på det.

Ludde skrev:

Ha de gôtt

Mjo det var det jag menade, verkar lite väl krångligt för en "vanlig dödlig"

Tror också att det skett någon slags fjortisräkning, jaha luftfilter 5hk + dubbla kolvringar kanske 0.5hk osv osv :fatta!

men lär ju vara en rolig mc hursomhelst!

Nyfiken som man är har jag skickat ett mail och be och få se bänkpapper :D

Förlåt att jag drar upp en halvgammal tråd men. Har du fått svar?
Jag har sett en rd på blocket tidigare med ungefär samma effekt. tror att det var 92 hk i den, minns inte riktigt om det uttryckligen stod att den var bänkad till det, kanske.
Den här saken har iaf 75hk på bakhjulet. :yoparty http://www.stannakajak.com/skalmanmc/rd350/
Jag har inte koll på det där me trimmning, så jag vet inte om man kan plocka mer hk ur 350n.

Över 90 kus i en 2t 350 kan väl inte vara omöjligt mer än så går det ju att klämma ur en 250? VM 250 maskinerna ger vär runt 120? :confused:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT