rd

varför inte ?? dem kan bli riktigt tuffa om man moddar dem har en ner riven sådan :banana
 
Ja varför inte, personligen tycker jag att alla gamla hojar spec 125cc är öververderade 7500kr för en 84. Annars ser den fin ut och lite trim på köpet. :tummenupp
 
ja fö fan! dom blir tuffa fajters oxå :tummenupp sen var den ju inte så dyr... kolla så att inte kopplingen slirar bara, med tanke på trimmet :)
 
Pruta till fem tusen om du vill köpa den. Ramen på rd påstås vara extremt vek så jag hade inte köpt den.
 
prulle skrev:
Pruta till fem tusen om du vill köpa den. Ramen på rd påstås vara extremt vek så jag hade inte köpt den.

Ja. 7500 är ingen Rd värd, så se till att pruta.
Har också hört det :3freak , men jag har inte märkt några som helst problem med min, den ska tydligen vobbla så innihelvete om det råkar bli något fel vid högre hastigheter...

Edit: Körskolans xr125s ram var bra mycket rangligare.
 
Last edited:
Trashcan skrev:
Ja. 7500 är ingen Rd värd, så se till att pruta.
Har också hört det :3freak , men jag har inte märkt några som helst problem med min, den ska tydligen vobbla så innihelvete om det råkar bli något fel vid högre hastigheter...

Edit: Körskolans xr125s ram var bra mycket rangligare.

Ramen va väll det ända somdög på deras xr125 skit. Kan ju bero på att motorn va klenare än en normal moppe motor. Beev ju omkörd av en moppe när jag övningskörde med körskolan på 90 väg, gisa om jag blev paff när jag inte kom om trotts att jag vred fullt på gasen. Det ända som hände va att den gurgla lite och öka ca 15 kmh till 110 enligt mätarn. :död

FUnderade på att sälja crmen och köpa en rd och kita men sen läste jag vad som hände estremo.
 
kleinealf skrev:
tror ni detta kan vara nåt värt att köpa? http://www.blocket.se/vi/7097483.htm?ca=5_s

Enligt annonsen skall den ju motorn vara nyligen genomgångem och så är den nylackerad, har micron trimrör och 175cc så 7500kr är inte något överpris direkt. Pröva få ner den till 7000 så skulle det iaf kännas bättre.
btw så finns det inge roligare leksak än en rd med 175cc, jag lovar.
 
prulle skrev:
Ramen va väll det ända somdög på deras xr125 skit. Kan ju bero på att motorn va klenare än en normal moppe motor. Beev ju omkörd av en moppe när jag övningskörde med körskolan på 90 väg, gisa om jag blev paff när jag inte kom om trotts att jag vred fullt på gasen. Det ända som hände va att den gurgla lite och öka ca 15 kmh till 110 enligt mätarn. :död

Var det lustgas på den xrn? om man pressade fullt på den dom hade där jag tog kort kunde man komma upp i 90 med lite tur :P

Kom upp i 75km/h på 90 bromsningen :D
 
flexbert skrev:
Var det lustgas på den xrn? om man pressade fullt på den dom hade där jag tog kort kunde man komma upp i 90 med lite tur :P

Kom upp i 75km/h på 90 bromsningen :D

Nej men mätarn visade åt helvete fel. När jag kommer upp i 105 enligt mätarn säger min lärare "sakta ner du liger i nästan 95" :rofl DEn enorma hastigheten berode nog på att det va nedförsbacke.

På 90 inbromsningen kom jag upp i 50 på tvåan och sen 70 på trean fler växlar han jag inte med.. Kanske ska tilläga att det va andra försöket att komma upp i 90 så jag varva värkligen skiten ur den. :gnissla

Och farsan tänkte köpa mig en splitt ny sån. :död
Sen provkörde han en sån på mc kompaniet.
Har aldrig skrattat så mycket som när han växla upp till tvåan och skiten håller på att dö trotts hyggligt varv. :lol Vist han vägde väll nästan 100 kg då men ändå måste ha varit fel på den.
 
Last edited:
Trashcan skrev:
Ja. 7500 är ingen Rd värd, så se till att pruta.
Har också hört det :3freak , men jag har inte märkt några som helst problem med min, den ska tydligen vobbla så innihelvete om det råkar bli något fel vid högre hastigheter...

Edit: Körskolans xr125s ram var bra mycket rangligare.
Provkör en annan maskin så får du se. Sätt dig och kör 5 mil på en NSR som exempel sen går du tillbaks till din RD. :3freak
 
Trashcan skrev:
Har också hört det :3freak , men jag har inte märkt några som helst problem med min, den ska tydligen vobbla så innihelvete om det råkar bli något fel vid högre hastigheter...
Det kan jag stå som levande exempel för. Det som hände när styret på min RD började slå är utan tvekan det vidrigaste jag varit med om. Man är helt utelämnad och tänker bara att man inte vill dö.

Jag hade sådan tur att det hände på ett sådant ställe där jag gled längs asfalten en bra bit och hade därför fått ner hastigheten ganska bra innan det tog tvärstopp. Utsätt dig inte för risken att råka ut för något sådant eller ännu värre, att det råkar ta tvärstopp direkt. Att leka med den tanken är inte särskilt roligt.

För samma pris får du en NS som är en betydligt stabilare hoj och som faktiskt är bättre än RD på varenda punkt jag kan komma på. Vill du inte ha en sådan så lägg till ett par tusen och köp någon annan hoj.

Jag har levt som ett kolli med ett hårt plastskal på hela överkroppen dygnet runt och varit helt beroende av andras hjälp i 3,5 månad nu. Min ryggrad kommer aldrig bli som den var innan, jag kommer helt enkelt få leva med det här resten av mitt liv.

Det kunde ha gått betydligt värre. Att ta den risken på grund av snålhet är verkligen dumdristigt. Visst kunde det ha hänt med en annan hoj, men faktum kvarstår att RD:s chassi är ett skämt. Jag kan aldrig tänka mig att jag varit i den här situationen idag om jag kört min NS den där gången. Hoppas du fått något att fundera på...
 
flexbert skrev:
Jag ser att den saknar effektsystem :rolleyes:


hahaha tänk om det bara fanns nått till salu

Estremo skrev:
Det kan jag stå som levande exempel för. Det som hände när styret på min RD började slå är utan tvekan det vidrigaste jag varit med om. Man är helt utelämnad och tänker bara att man inte vill dö.
på...

började slå??
 
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

Back
Top