RD-tråden!

Hallå. Kort fråga om värdering (jag vet att den inte är värd mer än det nån betalar)

Hittade en hoj förra året som skulle få lite kärlek och sen tas ut på vägen.
Men Bygge på huset samt andra familjesituationer gör att jag överväger att sälja av.
Väldigt motvilligt men förmodligen så ska den säljas, inget bestämt ännu.

Yamaha RD350 YPVS 1984 (vit/röd med röd ram)
2497mil och bara 5 besiktningar sen ny. All dokumentation medföljer.
Startar och går nu efter en rengörning samt nya stift och batteri
Allt original och i väldigt bra skick. Lacken är inte solblekt eller sliten på något sätt.
Nya Metzeler Lasertec är inköpta men ej påsatta i dagsläget.

Negativt:
Finns en lite genomslitning i klarlacken vid tanken efter ett knä.
Toppkåpan är sprucken vid kåpskruvar och infästningar men har varit så i minst 20-25-år.
Behöver nya packboxar, nya belägg runt om och ett drivpaket.

Medföljer:
Komplett cylinderrad som har varmnypt enligt förra ägaren. Kolvar medföljer också
Boyesen Reeds, munstycken och separata luftfilter.
Komplett Micron Race avgassystem där båda piporna går ut på höger sida. (ovanligt)

Har sett liknande I England gå på Ebay för £4500 - £5500
Men vad blir en sådan här sak värd i Sverige. Den är svensksåld med en ordentlig historia.
Är jag fel ute med att vilja ha 45' ?

Ska försöka få upp bilder i tråden inom kort.
 
Last edited:
Hej!
Sålde min hoj för några dagar sen, söker en rd till rätt peng beroendes på skick.
Bor i Skaraborg.
 
Dom kommer dit men i Sverige är den värd ca 30000 kr
 
Hittar du en RD500 för 30k i bra skick komplett o fullt fungerande.. PM,a mig direkt då jag köper den omedelbart:tummenupp
Instämmer! Rd350 ligger ju där i 25-40k-klassen.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 
Är det någon som har en uppsättning Raask fotpinnar?
Har fått tag på en uppsättning men saknar länkarmen som sitter mellan bromscylindern och fotbromsen. Se bild.
Raask_brake_part_2.jpgRaask_brake_part.jpg

Söker dimensioner så jag kan tillverka en egen. Tyvärr verkar det inte vara speciellt vanliga. Kan köpa en direkt från Raask men tycker det är kul att göra saker själv i verkstan :)
 
Nån som sitter på en rd 350 renoveringsobjekt för en rimlig penning?
 
Hej :hej alla entusiaster! Jag tycker att det är för lite prat och skriverier numera om våra kära blåröks raketer så jag tänkte kasta in en gammal tråd som någon :7peta (ny) inte kanske har sett.
Forum-Hojbyggen-sidan 9-Min Yamaha RD500LC äntligen på “moderna gummin”
 
Hej :hej alla entusiaster! Jag tycker att det är för lite prat och skriverier numera om våra kära blåröks raketer så jag tänkte kasta in en gammal tråd som någon :7peta (ny) inte kanske har sett.
Forum-Hojbyggen-sidan 9-Min Yamaha RD500LC äntligen på “moderna gummin”
Fick tag i en rd 350N -85 som låg nedpackad i lådor. Fick till slut ihop allt och den startade ! Justerade lite förgasare och han dra ett par sköna repor, sen visade det sig att jag inte skruvat ihop allt rätt i motorn och nu blir det att meka igen - kul :)
 
Efter diverse småstrul med kylningen har jag äntligen kunnat vara ute på en midsommartur - 23 mil. Huu, vad törstig, även på 2T olja, men oj så kul. En fråga - KTM verkar satsa på 2T direktinsprutning. Finns på crosshojar. Någon som vet om fler tillverkare har motsvarande, och om det kommer gathoj med samma teknik? Är den miljövänlig nog att klara typning?
 
Efter diverse småstrul med kylningen har jag äntligen kunnat vara ute på en midsommartur - 23 mil. Huu, vad törstig, även på 2T olja, men oj så kul. En fråga - KTM verkar satsa på 2T direktinsprutning. Finns på crosshojar. Någon som vet om fler tillverkare har motsvarande, och om det kommer gathoj med samma teknik? Är den miljövänlig nog att klara typning?
Om oljepumpen är rätt inställd ska den inte hinka i sig olja. Speciellt bränsletörstiga är dom inte heller i original utförande
 
Efter diverse småstrul med kylningen har jag äntligen kunnat vara ute på en midsommartur - 23 mil. Huu, vad törstig, även på 2T olja, men oj så kul. En fråga - KTM verkar satsa på 2T direktinsprutning. Finns på crosshojar. Någon som vet om fler tillverkare har motsvarande, och om det kommer gathoj med samma teknik? Är den miljövänlig nog att klara typning?
Vill minnas att min RD 350 drog mellan 0,375 och 1,0 liter bensin per mil, beroende på inspiration.
Olja desto mindre, knappt 1% när den gick som bäst.
 
Om oljepumpen är rätt inställd ska den inte hinka i sig olja. Speciellt bränsletörstiga är dom inte heller i original utförande
Hade nog justerat så jag låg lite på höga sidan (nya kolvar och ringar). Har nu dragit ner och verkar hamna på ca 1,5%. Har provat enkla stifttestet (slå av efter några km på högt varv) och de såg fint gyllenbruna ut. Så jag tror jag ligger rätt både i olja och munstycke och höjd på nålarna. Har KN filter och portade kolvar och kanaler (troligen gjort av ebos på 90-talet) samt Allspeed pipor. Går nu fantastiskt bra, happy days.
 
Back
Top