RD hästar med trim?

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
tjena är lite ny här på forumet...har en sån här rd 125cc med ypvs i garaget...cylindern är uppborrad , effektavgasystem och highflow filter...läste att en rd med ypvs hade ca 25 hästar...vad tror ni min har med dom här grejerna som jag nämn här ovan?
tacksam för svar ha det bra !

Du har väl en 2-5 extra hästar med trimpipan och luftfiltret kanske. Men hur mycket är cylindern borrad? Låter som om den bara är uppborrad pga av repor eller liknande. Då snackar vi inga effektökningar gämnfört med original. Sen är gamla hojar slitna. Så man kan inte räkna med mycket.

vet inte riktigt men förmodligen är det repor, så dne kan alltså räknas att ha ca 27-28 hästar? jag tycker den går j*vligt bra i alla fall för att vara en 85a :hej

Du har ju aldrig samma effekt i en hoj som har gått en del. Hade den 25hk som ny så kan du lika gärna ha 25hk nu med trimmet. Beror helt på motorns skick.

aha ok...va tråkigt det lät nu :rolleyes: men den går ändå bra tycker jag. ajja nå som har nå ballt styling tips till en sån?

Min RD jag hade en gång i tiden med trimmsystem och leedarkit (filter,reeds,bestyckningssats) gick allfall fan så mycket bättre med det på än orginal,men jag hade iof utan YPVS och den var i fint skick i motor....Så effektökning kan du räkna med säkert allafall 26hk på veven med lite tur...

okej =)...men jag har funderat...det är nog ganska lätt att få en lite streetfighter look på rd ...byta framlampan till twin light ;) och sen göra åt den fula bakdelen..sänka den fram...mini blinkers...någe mer förslag?

jag hade ghostkåpa på min plus att jag sänkte den en aningfram,gjorde ett höjningfäste för bakdämparn men det lira inte då kedjan gick fel....byt till rgv 250 race bakdel...kan bli snyggt..

ghost kåpa? vad kostar en sån där bakdel och vart kan man få tag i dom?

*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back