Rd 350?

Har kört min i 3 säsonger nu, å har fortfarande grymt kul på den. Tycker att effektkurvan e rätt OK ändå, för att vara 2T. Köp!! :tummenupp
Länken mellan de båda YPVS-ventilerna är ofta sliten. Det e lite pill att fixa, man måste dra av cylindrarna.

Det e två kompletta!
Den ena har varit stulen men är helt intakt. Men är uttagen ur registret!
Kostar ca 3000-4000 och få den inreggad. :( Men den ska jag ha som reservdels hoj.... :tummenupp Kan ju behövas!
Den andra har inte varit besiktigad på 2 år för han köpte större hoj.
Anars e den i fint skick. Och den går igenom besiktningen utan problem (pedantisk kille som har haft dom)

Priset: 4500:- för båda kan inte vara fel pris! eller e jag helt :kocko

Sweppe skrev:
Det e två kompletta!
Den ena har varit stulen men är helt intakt. Men är uttagen ur registret!
Kostar ca 3000-4000 och få den inreggad. :( Men den ska jag ha som reservdels hoj.... :tummenupp Kan ju behövas!
Den andra har inte varit besiktigad på 2 år för han köpte större hoj.
Anars e den i fint skick. Och den går igenom besiktningen utan problem (pedantisk kille som har haft dom)

Priset: 4500:- för båda kan inte vara fel pris! eller e jag helt :kocko

Det är som att ge bort dem, tycker jag

83 på RD350, 84 på DT 125, 85 på RD 125, vill jag minnas.
Sen fanns det på rd500 med 84

Sen givetvis i varianter på crosshojarna, men det var ett mekaniskt vakumstyrt system.

Silwer skrev:
83 på RD350, 84 på DT 125, 85 på RD 125, vill jag minnas.
Sen fanns det på rd500 med 84

Sen givetvis i varianter på crosshojarna, men det var ett mekaniskt vakumstyrt system.

Tack för snabbt svar :fyllisar

rd rockar :).. jag har inte ypvs.. :(.. men jag har 40 hästar och man kan väll relatvit enkelt få ut en 20 - 30 hästar till genom effektsystem och ebos-kittning :) (www.ebos.se) min reser sig lite på ettan, och även vid kvicka växlingar från 1:an till 2:an

ypvs kom -83. Kanon kul hoj, känns som o åka trimmad moppe=härlig känsla. Lite vinglig, typ bamburörs ram i den.

skulle man sätta sig på en rd350ypvs nu kanske man skulle tycka att den var vinglig, men på den tiden tyckte jag de var helt ok, jag åkte fortare med de än med R1an på kurvig väg iaf.
Det jobbiga var 2t gången när man åkte transportsträckor och skulle hålla jämn gas, antingen 4taktade den eller så drog den.

HanneZ skrev:
ypvs kom -83. Kanon kul hoj, känns som o åka trimmad moppe=härlig känsla. Lite vinglig, typ bamburörs ram i den.

Vinglig? Ok, inte i topp enligt dagens mått mätt, men väl i paritet med flertalet R-cyklar från början av 90-talet. Kollar man styr och svinglager så hittar man ofta problemet till vingligheten där.

Fruktansvärt rolig cykel, som det går att få rejält med mos ur, bra vrid och bra toppeffekt är inga problem att fixa.
Visst är de klena under 6-7000rpm, men vad har man där att göra? Goldwing/r1 kan man köpa om man vill toura..

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park