RD 350 upphittad i garage i HBG

N.A.S.A

Sporthojsnörd
Gick med
19 Jul 2009
Hoj
Piper PA-28 Archer II -1989
ImageUploadedByTapatalk1337138523.030506.jpgImageUploadedByTapatalk1337138536.207925.jpg denna RD 350 står utan skyltar olagligt parkerad i ett garage i HBG. Någon som känns vid den?

Ser rätt dammig ut, ägaren kanske inte ens märkt att den är borta!?!

Den är rejält skitig. Jag har noterat ramnummer (hoppas jag det var, det satt på motorn, är det motornummer då?) Ville inte pilla för mycket. Har även meddelat larmtjänst.

mest troligt, så sitter ramnummret på styrhuvudet (markerat på bilden)

och kolla med polis (uppge ramnr)

ImageUploadedByTapatalk1337138536_207925.jpg

Det är ett garage med endast förhyrda platser. Den står precis innanför ingången på en ej anvisad plats. Dessutom är regplåten bortplockad. Rätt lätt att dra slutsater då.

Den ser ju halvfräsch ut...
Man kanske skulle lägga ett bud om ägaren dyker upp och ledsnat på den!

De ringde precis från larmtjänst. Det är en 1984 års modell RD 350, avregistrerad. Inte anmäld stulen i deras register. Så det är väl inte mer att göra annat än att eventuellt också kolla med polisen.

Lite konstigt att kommunen inte verkar ha reagerat, det är deras garage. Och den står lite illa till...

Avregistrerad? Då bör den väl klassas likvärdigt med en upphittad trampcykel? I så fall borde du kunna ta den till polisen och lämna in som hittegods tycker jag? Sen kan du sälja den till mig om några månader. :)

Haha, ja kanske det. Har pratat med polisen nu också och den är inte anmäld stulen. Att ta den skulle nog motsvara att stjäla en låst trampcykel så det hoppar jag över. Jag överlåter åt kommunen att ta hand om den.. :)

snacka om 80tals fossil :) Någon borde få smisk för att inte ta vara på den där blårökande besten

Helgerån och hädelse:gråta ägaren borde spärras in och dömas till ett evigt 4-taks ägande :smasha

Kan vara ett f-b som har fallit ur systemet efter lång tid, bolaget har övertagit ägandet i samband med att ersättning har betalats ut, efter lång tid så tar man helt enkelt ur cykeln ur registren eftersom man antar att den är "borta" och att värdet också är ringa. Borde gå att göra en ursprungskontroll via ramnummer och hitta när den är intagen i sverige, sedan en ny regbesiktning i så fall. Problemet är ju att spåra eventuell ägare, men annars anmäla som hittegods och hoppas på att ingen hör av sig.

Sätt en lapp på hojen:
"Grattis!! Du har vunnit en miljooon! Ring detta nr..."
Om han sedan hör av sig så förklarar du bara att det var ett skämt, men att du kan köpa den felparkerade "rishögen" för en kasse pilsner som tröst!:fyllisar

efter lång tid så tar man helt enkelt ur cykeln ur registren eftersom man antar att den är "borta" och att värdet också är ringa.
Tekniskt sett skrotar man den.

Borde gå att göra en ursprungskontroll via ramnummer och hitta när den är intagen i sverige, sedan en ny regbesiktning i så fall.
Nej, en gång skrotad alltid skrotad!
Man kan byta ram till en rgistrerad eller föra över identiteten från en annan registrerad ram.
(som då skrotas och 'försvinner' ur registret)

:fakta

:hej

/e

ja jag sällar min till skaran som budar på den om det löser sig så.

Med tanke på att den ser ut att vara i ett hyfsat bra originalskick och har den mest ovanliga färgsättningen vore det ett riktigt helgerån att låta kommunen ta hand om den.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT