hannuse
När resan är målet
det kan även vara tändspolen som är kass
då kan det bli som du beskriver
Hej.
Ok, tack för dina tankar.
Ska se vad jag kan komma fram till.
/Tobias
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
det kan även vara tändspolen som är kass
då kan det bli som du beskriver


Även flottörhusen går att sätta fel. Chokekrets bara i den ena (om jag kommer ihåg rätt!).
Kan vara värt att prova att skifta mellan förgasarna.
Utöver alla andra tips du har fått, är den rätt bestyckad och hur ser luftfiltret ut? Om jag minns rätt så har den 26 mm Mikuni med 240 i huvudmunstycke. Vill minas original-filtret är tvättbart. Nålarnas läge har i princip ingen påverkan på full gas. Som tidigare har nämnts, det är en klassiker att 2:ans YPVS släpar efter när grejorna blir slitna men det lär inte påverka så mkt som du beskriver.
Kolla reedbladen också så de tätar bra.
Det kan vara högfartsspolen som inte fungerar. Den ska mäta beroende på årsmodell mellan 3.6-5.3 ohms. Lokalisera kablarna från statorn. Mät mellan brun och röd kabel.
http://rdlccrazy.proboards.com/thread/34844/testing-cdi
Sedan är ju cdin en väldigt vanlig felorsak.
Det påstås att klämmer man rätt hårt på mitten av cdin så kan dessa funka.
Hej, tack!
Har du något bra tips hur jag gör det på bästa sätt?
Är det bort med förgasarna, och insuget, och okulärbesiktiga som gäller?
/Tobias
Har insatserna någon viktig funktion för rätt mottryck, eller är det mest för ljudnivån?
Tänkte om man kan dra en repa utan, och se om det gör skillnad utan insatserna?
Hojen har bara gått 1400 mil, så det här kändes lite överraskande?
Det kan vara högfartsspolen som inte fungerar. Den ska mäta beroende på årsmodell mellan 3.6-5.3 ohms. Lokalisera kablarna från statorn. Mät mellan brun och röd kabel.
http://rdlccrazy.proboards.com/thread/34844/testing-cdi



Ta en koll med lampa att tändningen arbetar som den ska. Dels att den har ungefär rätt gradtal vid olika varvtal, dels om tändpulserna blir instabila och upphör vid de varv där motorn börjar tröga.
Ja bort med förgasarna och insugsröret så du kan plocka ut reedkorgarna. Membranen ska såklart va hela och täta bra mot korgarna. Om de är liten glipa längst ut på bladen mot korg typ 0,2-3mm gör inte detta fel men de ger lite sämre effekt om än lite. Men Om de nu är lite glipa längst ut på blade kan du vända på dem så tätar de bättre.
Tipset om högfartssplolen är ett bra tips som inte behöver bli dyrt försök hitta mätvärden på den och ohm mät statorspolarna.
tror du letar i fel ände
som sagt innan kolla tändspolen
det problem du beskriver har jag haft flera gångar o då har det varit tändningen
starter o går perfekt tills man börjar dra på så slår den liksom av o kan i några Micro sekund varva fint
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |