Tja.
Jag och en polare köpte en rd-350 -82 nu i våras (2 dag efter att vi bestämmt oss för att ta mc kort). :kocko ganska vågat och med grymmt lite erfarenhet av tvåhjuliga fordon. Säljaren påstod att den funkade finfint men kunde vara lite tjurig i fuktigt väder runt 5 grader. vilket inte verkade så konstigt. men nu e det sommar.
Problemet just nu är att den är riktigt svårstartad och att tomgången ligger runt 3000 för att den inte ska dö. jag kan sänka den lite genom att skruva in luftskruven och sänka förgasarspjället lite och kan på så sätt få den att iblan gå på tomgång på 2000 varv när den är varm. Då kan jag inte starta den om den dör (inte helt sant har fått igång den någon gång när den är varm med dessa inställningar).
Jag har bytt tändstift, rengjort förgasarna och luftfiltren, kontrollerat flödet från tanken. synkat förgasarna, kollat så att inga slangar e klämda mm.
Detta hjälpte men motorn är fortfarande svår att få att starta.
det rytker en hel del när man startar den typ blåaktig rök.
När den inte startar blir det lite blött runt infästningen av avgasrören mot cylindrarna. det är kanske inte riktigt tät där men när motorn går så ryker det inte därifrån.
Över 3000 varv tycker jag att den går fint.
Tidigare hade jag problem med att den rätt som det var varvade upp utav bara helvete men det har försvunnit nu.
Jag undrar även om någon vet vad man bör ha för riktmärnen för luftskruven(air pilot screw) och tomgångsskruven(den som stoppar spjället från att stännga till för mycket.)
tack för all hjälp.
Jag och en polare köpte en rd-350 -82 nu i våras (2 dag efter att vi bestämmt oss för att ta mc kort). :kocko ganska vågat och med grymmt lite erfarenhet av tvåhjuliga fordon. Säljaren påstod att den funkade finfint men kunde vara lite tjurig i fuktigt väder runt 5 grader. vilket inte verkade så konstigt. men nu e det sommar.
Problemet just nu är att den är riktigt svårstartad och att tomgången ligger runt 3000 för att den inte ska dö. jag kan sänka den lite genom att skruva in luftskruven och sänka förgasarspjället lite och kan på så sätt få den att iblan gå på tomgång på 2000 varv när den är varm. Då kan jag inte starta den om den dör (inte helt sant har fått igång den någon gång när den är varm med dessa inställningar).
Jag har bytt tändstift, rengjort förgasarna och luftfiltren, kontrollerat flödet från tanken. synkat förgasarna, kollat så att inga slangar e klämda mm.
Detta hjälpte men motorn är fortfarande svår att få att starta.
det rytker en hel del när man startar den typ blåaktig rök.
När den inte startar blir det lite blött runt infästningen av avgasrören mot cylindrarna. det är kanske inte riktigt tät där men när motorn går så ryker det inte därifrån.
Över 3000 varv tycker jag att den går fint.
Tidigare hade jag problem med att den rätt som det var varvade upp utav bara helvete men det har försvunnit nu.
Jag undrar även om någon vet vad man bör ha för riktmärnen för luftskruven(air pilot screw) och tomgångsskruven(den som stoppar spjället från att stännga till för mycket.)
tack för all hjälp.