RD 350 -83 införskaffad

första riktiga provkörningen är avklarad.

den går ganska hyfsat, men måste man varva för att få lite kraft ?
till exempel när man skall köra iväg i ettan, så måste man varva upp för att komma iväg, annars dör den
ska det vara så ? inställning ?
 
första riktiga provkörningen är avklarad.

den går ganska hyfsat, men måste man varva för att få lite kraft ?
till exempel när man skall köra iväg i ettan, så måste man varva upp för att komma iväg, annars dör den
ska det vara så ? inställning ?

Det är en liten ganska hårdtrimmad motor 350cc ca 60hp 171hp/liter. Dom är inget under av botten drag, men den ska definitivt inte´"dö" på ettan när man drar i väg snarare lite bakhjulsåka :tummenupp

 
Jag mitt jävla pucko hade förväxlat kablarna tillservomotorn. Står till och med 1 och 2. Det hade jag missat helt
 
Zeeltronic är det många 500-ägare som kör med, och än så länge har jag inte hört något negativt överhuvudtaget. Tvärtom, kundservicen skall vara ypperlig.
 
och så fick jag soppetorsk på motorvägen.. trodde det var cdi boxen som la av.. putta hojen 2-3 km hem till garaget i strålande solsken är ingen höjdare
 
vilken typ av vobbel pratar vi om.. där bakänden slår (hojen ormar sig) eller att styret slår sida till sida ?
vilka hastigheter ?
Styret slog inte något nämnvärt, utran hela maskinen började sakta gunga i sidled i ca 120 km/h om man satt avslappnat och åkte över ett krön. Ju snabbare man körde desto vildare blev krängningarna och i 220 km/h (mätarfart) så var jag tvungen att ta i av all kraft med armbårarna låsta mot knäna för att hålla hojen i schack .
 
Styret slog inte något nämnvärt, utran hela maskinen började sakta gunga i sidled i ca 120 km/h om man satt avslappnat och åkte över ett krön. Ju snabbare man körde desto vildare blev krängningarna och i 220 km/h (mätarfart) så var jag tvungen att ta i av all kraft med armbårarna låsta mot knäna för att hålla hojen i schack .
Så där var min -84 också trots koniska styrlager, styrdämpare, förstärkningsbrygga till gaffeln, fixad svinglagring osv, det bara var så, kom sällan som en överaskning iaf, hehe.
En sak är iaf säker, bakdämparen borde bytts ut.
 
Besiktning bokad på lördag

har dock ej speglar på .. går den igenom ?
letar febrilt efter några snygga eftermarnads, som passar in
 
150 km/h närmare 160 så är den lite "gungig" i baken.. om det är för att det är så pass smala däck, vinden eller bara att dämparna e skit vet jag inte. får ta o högfartstesta den senare i sommar
 
Nu är den nybes. :banana

ingen anmärkning, men ett för lågt halvljus hade jag.
behöver inte bes. om hojen iaf.

men kommer att ordna detta ändå, eftersom det ger kass ljusbild på kvällen.
 
Back
Top