RC-världens Rossi i 9-årsformat

Satan!!!! Han har nog några flygtimmar bakom sig...... Jag vill se nån som gör det där med en riktig helikopter.....

Last edited:
Sjukt grymt, helt otroligt!
Någon som vet hur en sån helikopter är uppbyggd? Den kan ju göra sjuka saker som en riktig helikopter bara kan drömma om, som att vända rotorbladen och flyga upp och ner! :3freak

Någon som vet hur en sån helikopter är konstruerad? Den kan ju göra sjuka saker som en riktig helikopter bara kan drömma om, som att vända rotorbladen och flyga upp och ner! :3freak

McFille skrev:
Någon som vet hur en sån helikopter är uppbyggd? Den kan ju göra sjuka saker som en riktig helikopter bara kan drömma om, som att vända rotorbladen och flyga upp och ner! :3freak

Någon som vet hur en sån helikopter är konstruerad? Den kan ju göra sjuka saker som en riktig helikopter bara kan drömma om, som att vända rotorbladen och flyga upp och ner! :3freak

Nä, jag vet inte, men jag undrar också :va

Nä, jag vet inte, men jag undrar också :va

Oj, han var ju minst sagt duktig på det där med att flyga RC helikopeter... Skulle jag också vilja kunna.... Krascha segel flyg, det kan jag IAF ;)

Hinkas skrev:
Oj, han var ju minst sagt duktig på det där med att flyga RC helikopeter... Skulle jag också vilja kunna.... Krascha segel flyg, det kan jag IAF ;)

Haha, då är vi två!
När jag var 12 bast fick jag ett segelflyg i födelsedagspresent. Segelflyget hade dock en elmotor så att man skulle få upp den i luften, vilket visade sig vara en stark jäkel.
Efter att jag och farsan spenderat åtskilliga timmar på att bygga ihop planet (Stratus Sport tror jag det hette), så tog vi ut den till en äng för att prova.
Farsan började och lyckades hålla den i luften länge och bra, för att sedan ge spakarna till mig...big mistake...
Så fort jag fick tag i spakarna lyckades jag göra en fin loop följt av en spikrak dykning rakt ner i marken. :3freak
Vingarna, kroppen, ja, det mesta gick av på mitten...det planet flög aldrig igen, och jag lade mina RC-planer på is ett tag... :hihi
Dock höll motorn och all elektronik förvånansvärt bra efter en sådan mastodontcrash. Kanske skall ta och bygga ihop ett plan igen, nu när man är lite äldre och visare... :rolleyes:

McFille skrev:
Haha, då är vi två!
När jag var 12 bast fick jag ett segelflyg i födelsedagspresent. Segelflyget hade dock en elmotor så att man skulle få upp den i luften, vilket visade sig vara en stark jäkel.
Efter att jag och farsan spenderat åtskilliga timmar på att bygga ihop planet (Stratus Sport tror jag det hette), så tog vi ut den till en äng för att prova.
Farsan började och lyckades hålla den i luften länge och bra, för att sedan ge spakarna till mig...big mistake...
Så fort jag fick tag i spakarna lyckades jag göra en fin loop följt av en spikrak dykning rakt ner i marken. :3freak
Det planet flög aldrig igen, och jag lade mina RC-planer på is ett tag... :hihi
Dock höll motorn och all elektronik förvånansvärt bra efter en sådan mastodontcrash. Kanske skall ta och bygga ihop ett plan igen, nu när man är lite äldre och visare... :rolleyes:

Ja, vi hade nog 3st segelflyg när vi var som mest "aktiva". 2st utan motor och ett med motor. Det med motor körde vi som så att vi hade motorn på hela tiden, för att få lite högre hastighet, för vi såg rätt så snart att ett vanligt motordrivet proppeller plan, gick alldeles för fort för oss nybörjare, så segelflyget med elmotorn var perfekt att öva med... Sedan att vi kraschade motor flyget ändå hör inte det :3freak

Blanco skrev:
Satan!!!! Han har nog några flygtimmar bakom sig...... Jag vill se nån som gör det där med en riktig helikopter.....
Tror nog ingen människa vill göra så i en vanlig helikopter. :zpy
Riktigt schysst att kunna flyga så där. :tummenupp

Det var det sjukaste jag sett idag. Imponerande!

Ha coolt!!

Måste erkänna att jag faktiskt oxo har en RC helikopter och ett antal flygplan... jag har faktiskt lärt mig att flyga upp och ner med helikoptern.

Har FAKTISKT sett MYCKET värre flygningar i verkligheten (dock inte av en 9 åring) så jag är grymt imponerad!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg