Ray Ban Aviator

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
Hallo,

Hade tänkt att inhandla ett par aviators. Någon som känner till en butik i stockholm som har lite bättre priser alternativt någon webshop där man kan vara säker på att få orginal?

MVH

Bra kurs på den sidan. Är det en seriös butik = Orginal?

Edit:

http://www.pricerunner.se/ri/32564/SmartBuyGlasses#tab-fragment-retailer-reviews

Verkar ju som folk inte är helt jättenöjda med dem.

Nej, de verkar uppenbarligen ha en del problem med leveranserna. Har bara sett namnet ett par gånger och att de har bra priser så jag trodde nog inte att det kunde vara så illa.... Tar bort mitt inlägg...

Edit:
Jag förhastade mig nog lite baserat på att jag sett deras sidor och reklam vid ett par tillfällen. De verkar onekligen rätt suspekta:
https://www.flashback.org/t1100639

Last edited:
Inget svar på TS fråga men slänger upp en idé ändå.

Randolph Aviator då? Gillar det utseendet skarpt!
Köpte mina via ebay från Israel, lite kopia, men billigt och mycket bra kvalitet.

randaviatgold.jpg

Randolph Enginnering brillor kan man (eller kunde i alla fall) köpa av de flygande veteranerna på Bromma flygplats. Kostar ung som Ray Ban men är nog lika mycket original :)

Man "bygger" egentligen sina egna
http://www.randolphusa.com/ brillor.

Jag ska ha ett par gamla Ray Ban Aviator liggandes från tiden jag höll på med segelflygning. Har för mig att det fanns ett annat populärt märke som gjorde pilotbågar på den tiden, men kommer inte på det nu. Lite kantigare i formerna. Skulle inte stirra in mig på ett par Ray Ban Aviator idag. Det finns ju massor med tillverkare som gör pilotbågar. Nästan så att de blivit för vanliga.

Istället för att köpa nytt, varför inte försöka hitta ett par begagnade vintage solglasögon?

Cartier Santos.

Bra kurs på den sidan. Är det en seriös butik = Orginal?

Verkar ju som folk inte är helt jättenöjda med dem.

Jag har köpt därifrån, och var ca 50% billigare än i butik (alltså inte halva priset)

Dom är till 100% original, men frakten är upp emot en månad, så man måste planera sitt inköp och kanske inte göra det nu emot sensommaren...:tummenupp

Randolph Engineering Aviator finns tydligen att köpa på Flygveteranernas butik på bromma flygplats för under tusenlappen.

Helt klart värt att åka ut med hojen och kolla!

Randolph Engineering Aviator finns tydligen att köpa på Flygveteranernas butik på bromma flygplats för under tusenlappen.

Helt klart värt att åka ut med hojen och kolla!

Måste helt klart kollas upp nästa gång man har vägarna österut och bortåt Ekerö då :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT