Tjena
Idag har jag grejat lite med den nya hojen
, och när jag såg att det fanns en powervalve installerat på den så bestämde jag mig för att ta loss den och rengöra den.
förra ägaren hade inte någon vajer till den så den har förmodligen suttit fast där i 2 år+ och samlat sot
skruvade bort allt tills jag bara hade själva bladet kvar i cylindern, och det sitter där det sitter.
jag kan max ta ut den ca 3-4 mm innan det tar tvärstopp. Jag har rengjort överallt där jag kan komma åt med trasa, skruvmejsel, bensin och 5-56. Jag har även tagit bort avgasröret och tvättat den inne i cylindern också.
Jag har dock bara försökt få ut den med hjälp av handen eftersom jag har läst på internet att den tydligen är gjord av väldigt mjuk metall så den går väldigt väldigt lätt sönder. Så jag vågar inte ta fram polygripen riktigt än
Testade att blåsa lite med varmluftspistol också i några minuter, hjälpte dock inte
Några idéer på vad man kan göra?
själv har jag inga kvar
Idag har jag grejat lite med den nya hojen
, och när jag såg att det fanns en powervalve installerat på den så bestämde jag mig för att ta loss den och rengöra den.förra ägaren hade inte någon vajer till den så den har förmodligen suttit fast där i 2 år+ och samlat sot
skruvade bort allt tills jag bara hade själva bladet kvar i cylindern, och det sitter där det sitter.
jag kan max ta ut den ca 3-4 mm innan det tar tvärstopp. Jag har rengjort överallt där jag kan komma åt med trasa, skruvmejsel, bensin och 5-56. Jag har även tagit bort avgasröret och tvättat den inne i cylindern också.
Jag har dock bara försökt få ut den med hjälp av handen eftersom jag har läst på internet att den tydligen är gjord av väldigt mjuk metall så den går väldigt väldigt lätt sönder. Så jag vågar inte ta fram polygripen riktigt än

Testade att blåsa lite med varmluftspistol också i några minuter, hjälpte dock inte
Några idéer på vad man kan göra?