Rattfylla / styrfylla!

amullo skrev:
Var går gränsen innan du ringer till Polisen?

Men om Kalle på 2.25 och 145 Kg muskelmassa som tränat boxning i 10år kommer o vill ha sin nyckel.. så stå på dig. Eller?

Visst jag har också en gräns när jag tycker att det får vara nog och när jag inte står och tittar på utan agerar (ringer polisen). Och det gör jag/kommer jag att göra nästa gång det inträffar (har så gjort vid ett par tillfällen fast då har det gällt för mig okända personer).

Men det hjälper inte vid de gånger då jag får information om det i EFTERHAND enär polisen måste ta en person på bar gärning för att det skall kunna få några rättsliga påföljder.

DÄRFÖR ser jag hellre att det finns någon bra metod att ta tag i detta på ett förebyggande sätt!

När det gäller "Kalle" så är problemlösningen enkel. Jag är snabbare än "Kalle", åt minstånde när han är full, så jag springer ut av bara h...vete! :D .

// Niklas

Det jag hade gjort är att man tar ett allvarligt snack med polaren, bryr han sig inte om en så ger man honom en liten smäll på kinden att han ska skärpa sig, är han en POLARE så ska han inte slå tillbaka utan ta det som en signal att han hade tänkt göra ett grovt fel att köra bil/mc.

Det andra alternativet är att man tar bilnyklarna från honom och SPRINGER! springer iväg en bit och sätter sig där i ca 10minuter tills han har lugnat ner sig sen kan du gå dit där igen och säga att du slängt nyklarna åt helvete och ringer sen när han ska hem utan att fråga en taxi (för du vet ju om att han inte kan ta sig hem) och slänger in honom i bilen och säger till taxichaffören var han ska köra, nästa morgon så tar du dig till honom och lämnar över nyklarna.

Jag har en kompis som ofta körde onykter förut, vi är fortfarande vänner
men jävlar vilka avhyvlingar han har fått...
Jag tycker det är det pissigaste man kan göra, fyfan...

Även fast dagenefterkörningarna kan förekomma, men jag kör helst inte allst på hela dagen...

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back