Ratt till PC?

Kaxen

Ska bara fixa lite...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!
Lillebror fyller år här i veckan & jag tänkte köpa en ratt me pidaler till pöjken.
Nu är frågan; vilken?
Har kollat runt lite bl.a på pricerunner men antingen så får ju rattarna högsta betyg eller lägsta möjliga...
Ingen större hjälp med andra ord.
Sätter tillit till folket på Sporthoj, har DU en ratt till burken?
Isf vilken? Är du nöjd med den? Värd pengarna? Ska jag köpa just den sorten som du har?
Ska jag INTE köpa just den sorten du har?
Ja ni hajar kanske... Hjälp en tvåhjulig broder.

Ride safe!

Har en Micorsoft Sidewinder Force Feedback Wheel (alltid funderat över varför namnet måste vara så långt) som jag är helnöjd med. Bra och exakt styrning, ger ett realistiskt intryck och bra kvalitet. De flesta bilspel testas med den och Colin McRae är väl mer eller mindre gjord för just den ratten. Handla! :tummenupp

Jag har en Logitech Momo Force. Är supernöjd med den, sitter som berget på skrivbordet, läderratt, paddlar i metall, ledade pedaler o massa annat godis. Klart ett bra köp. Finns från 1450:- på pricerunner. Den är iofs lite dyrare nu än när jag köpte min, men det är fortfarande prisvärt.
90564l.jpg

Polaren har en gammal microsoft-ratt, den är FÖR plastig, men det är rätt bra känsla i styrningen, men den rasslar och skramlar för den är så jäkla plastig. Skulle köpa en Logitech för dom är kungar på PC-rattar.

Märker ni av om "forcen" försämrats på något sätt i era forcerattar? Min Saitek känns lite som om den har tappat en del kraft jämfört med när den var ny. Eller så är det jag som fått träning av den. Men det är ju ganska så osannolikt, eller har jag äntligen hittat en träningsform som passar mig? :)

Estremo skrev:
Har en Micorsoft Sidewinder Force Feedback Wheel (alltid funderat över varför namnet måste vara så långt) som jag är helnöjd med. Bra och exakt styrning, ger ett realistiskt intryck och bra kvalitet. De flesta bilspel testas med den och Colin McRae är väl mer eller mindre gjord för just den ratten. Handla! :tummenupp

Det bidde en sån!
Tack för hjälpen! :tummenupp

jag kör med
logitec formula force GP

jag e nöjd

ända lilla problemet är att pedalerna kan åka iväg lite.. men en matta el. silvertejp löser det perfekt!!!

Rodentboy skrev:
Jag har en Logitech Momo Force. Är supernöjd med den, sitter som berget på skrivbordet, läderratt, paddlar i metall, ledade pedaler o massa annat godis. Klart ett bra köp. Finns från 1450:- på pricerunner. Den är iofs lite dyrare nu än när jag köpte min, men det är fortfarande prisvärt.
90564l.jpg

Kan bara hålla med , en helt grym ratt :tummenupp

Jag har en Act Labs Force RS, supernöjd!

Lite epigt utseende men känslan och kraften är suverän :tummenupp

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back