Rationellt att skaffa sporthoj?

Ja/Nej

• Antal röstningar
    0

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Vad säger ni?

Kan man rationalisera vårat intresse?

Riskerna och försäkringskostnaderna?

Ingen blir dömd för att riskera livet i en Renault Clio..

Det är var man gör det till, sen har jag en gammal hök som inte kostar i inköp eller försäkringspremie..

När det kommer till ens hobby/hobbies så kan man nog inte klassa in det i rationellt eller ikke rationellt.

Nåt man antingen gör eller inte gör.

Lika lite som att det är rationellt att spänna en eller två plankor under fötterna och kasta sig utför ett berg, men ingen dömer någon för sin slalom/snowboardåkning.

Det finns inget rationellt bakom, men det får folk att må bra!

I mitt fall är det högst rationellt. Ingen kan ju påstå att jag inte var medveten om vad jag gav mig in på med risker och premier. Angående riskerna är det ju högst individuellt precis som premierna. Är man en vildhjärna utan kontroll över sina impulser kanske man inte riktigt är medveten om vad man ger sig in i, men är man som mig. En som väger analyser och kalkylerar vilka risker man är beredd att ta. Då ser jag inga hinder att skaffa en sporthoj. Sedan kanske man inte ska skaffa senaste sporthojen för att ta sig till och från jobbet med tanke på premierna. Det vore att elda för kråkorna.

I mitt fall är det högst rationellt. Ingen kan ju påstå att jag inte var medveten om vad jag gav mig in på med risker och premier. Angående riskerna är det ju högst individuellt precis som premierna. Är man en vildhjärna utan kontroll över sina impulser kanske man inte riktigt är medveten om vad man ger sig in i, men är man som mig. En som väger analyser och kalkylerar vilka risker man är beredd att ta. Då ser jag inga hinder att skaffa en sporthoj. Sedan kanske man inte ska skaffa senaste sporthojen för att ta sig till och från jobbet med tanke på premierna. Det vore att elda för kråkorna.

Men finns det rationella skäl att välja sporthoj framför något annat fordon på två eller fyra hjul? Det har jag faktiskt svårt att se. VIlket i och för sig inte bör avhålla någon från köp av en sporthoj.:)

Jag vill ha en sporthoj, alltså köper jag en. Hur rationellt som helst! Iaf för att vara mig.

Jo. Jag hatar motorcyklar. Men eftersom jag även hatar mig själv så är det givet att jag ska ha en.

Nej, jag har tröttnat .. Men jag har haft många goa stunder på sporthojar

Men visst önskar man att man hade kvar´n när man raggat upp nån fjälla

Men finns det rationella skäl att välja sporthoj framför något annat fordon på två eller fyra hjul? Det har jag faktiskt svårt att se. VIlket i och för sig inte bör avhålla någon från köp av en sporthoj.:)

Ställer du frågan på det viset måste svaret givetvis bli nej. Men det var inte så jag tolkade kombinationen av de ursprungliga frågorna. Blandar man in försäkringspremier och risker finns det alltid folk som kan rationalisera det, precis som jag gjorde. :)

Nej, det är samma sak som att det inte är rationellt att köpa skor med knivar undertill
samt skydd och klubba för att sedan ge sig ut på isen och spela bandy. Riskera benbrott
o allmänt jävligt ont samt betala massa pengar för utrustning...

Varför inte bara köpa en fotboll för 50kr och lira? Svar: Det är hejdlöst roligt.
Samma med snabba hojar...

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...