Rastade 180 ponnyhästar på Knudan!!! Premiär

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
Mossberg var där, för det var jag som körde dit honom, Björk var där, Gsson, Lasen, Freddy var där. Mårtensson, Stensmo... Ja, många var där.

Men var var Oskar? -Jo, han kom efter att det årliga Apriltårtkalaset var över. UTAN HOJ! Men vart var Axxexxx? Aj sjuttan, de hade inte inventerat klart alla 273 kolvarna. Lasen krashade!

Det var läbbigt att köra 1000. Mikael Sundgren har berättat för mig i alla tider hur fint det är att mysa runt på 7000 varv på en 1000-kubikare. -Nu förstår jag honom!

Så kom regnet. Alla åker hem utom G-sson o Mossberg som gör upp om Hyllinge MS klubbrace kan man säga. Med stor spänning trotsar 7 personer regnet för att se Mossberg bli jagad av G-sson. MAn kan säga att det var gentlemännens kväll. Med stil o fart drar det fram med miljömässiga 112 decibel. Hornen växer ur G-ssons hjälm när han har "rakan" upp till Mozz. Mozz som berättat att han känner sig start inför säsongen visar att så är fallet! G-sson blev den starkaste riddaren för kvällen. Vi andra veklingar kunde bara tacka Hyllinge för en fin kväll!

Kan hålla med om att det var en trevlig kväll tills regnet kom, då fick det räcka med att vara åskådare och se g:sson o mossberg fara fram på banan.

Kul att träffa alla dårar igen, jag har saknat er :)

Och lite bilder från kvällen hittar ni på http://galleri.myphotos.cc/ :)

edit: Och så lite Rookie-meck på budgetnivå... ;)

De e ju fan att man inte kan mecka ordentligt. Hade satt en lamellskiva i fel spår så det slirade lite, mest på rakan. Det blev i varje fall sju varv första passet sen börja jag mecka o då kom regnet. Kul med öppen motor utan tält och all olja kvar i hojen. För mig var det skönt att det börja regna annars hade man retat ihjäl sig själv.
Han känna lite på nya asfalten, kändes skumt mot knäpucken, nästan som om man tappat den och att det var skinnet som låg mot backen. Är detta vanligt på ny asfalt eller?
Skönt att det är igång är det i varje fall.

De e ju fan att man inte kan mecka ordentligt. Hade satt en lamellskiva i fel spår så det slirade lite, mest på rakan. Det blev i varje fall sju varv första passet sen börja jag mecka

Skönt att det är fler som fulmeckar :D

Han känna lite på nya asfalten, kändes skumt mot knäpucken, nästan som om man tappat den och att det var skinnet som låg mot backen. Är detta vanligt på ny asfalt eller?
Skönt att det är igång är det i varje fall.

Den var så slät!!! och så svart! Och så jämn...Och dessutom kändes det mer doserat... lite bobsleighbana licksomm...

De e ju fan att man inte kan mecka ordentligt. Hade satt en lamellskiva i fel spår så det slirade lite, mest på rakan. Det blev i varje fall sju varv första passet sen börja jag mecka o då kom regnet. Kul med öppen motor utan tält och all olja kvar i hojen. För mig var det skönt att det börja regna annars hade man retat ihjäl sig själv.

:D Men se det som så ... Du har lärt dig något nytt med att mecka.. Att du sen bjöd på en kul syn i depån är bara plus... Som man säger ... "Nöden har ingen lag..."

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...