Jag har kollat lite på en Husqvarna TE 610E från 1998 med ca 2000 mil på mätaren.
Notera modelen 610E alltså de är inte samma som "vanliga enduro 610". Det är en helt annan motor.
Jag var och kollade på den i går, kan ju notera att den går som f#n
Men till de trista. Jag uppfattade ett rasslande ljud från vad jag tror kan vara från vänsta sidan där kamkedjan sitter. Ljudet kom en gång när den stog på tomgång (både med kopplingen in och utdragen) och en gång när jag stod still med kopplingen indragen med växel i.
De lixom rasslade till utan att motorgången ändrades.
Jag pratade med Halvards. Han trode att de kunde vara kickmeckanismen som spökade (den sitter på höger sida)
Och jag pratade med Knådas som sa citat "Jag vet inte riktigt men de är nog en massa skit bakom de där"
Jag lyssnade på motorn med skruvmejsel som stetoskop (stavning?) men hörde inget specielt förutom vanligt meckaniskt slammer.
Någon som vet vad de kan vara? Bör man akta sig?
Notera modelen 610E alltså de är inte samma som "vanliga enduro 610". Det är en helt annan motor.
Jag var och kollade på den i går, kan ju notera att den går som f#n

Men till de trista. Jag uppfattade ett rasslande ljud från vad jag tror kan vara från vänsta sidan där kamkedjan sitter. Ljudet kom en gång när den stog på tomgång (både med kopplingen in och utdragen) och en gång när jag stod still med kopplingen indragen med växel i.
De lixom rasslade till utan att motorgången ändrades.
Jag pratade med Halvards. Han trode att de kunde vara kickmeckanismen som spökade (den sitter på höger sida)
Och jag pratade med Knådas som sa citat "Jag vet inte riktigt men de är nog en massa skit bakom de där"
Jag lyssnade på motorn med skruvmejsel som stetoskop (stavning?) men hörde inget specielt förutom vanligt meckaniskt slammer.
Någon som vet vad de kan vara? Bör man akta sig?