Rassel koppling ?

• Thread starter Thread starter R#1
  • Start date Start date

R#1

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
R1 -07
Har en K7 Skramlabra (Yamaha) R1.. Fråga till er som äger liknande hoj, rasslar eran när ni drar in kopplingen på tomgång ???... Lite orolig eftersom jag har lagat upp en omkullagd hoj.. Tacksam för lite skrammel svar :)

Härligt :):(... Men varför låter det typ pling pling pling hela tiden.. Är det lameller eller korgen som pratar med mig :) ???

Det är nog både lameller,axlar och drev som pratar med dig. Du hör säkert inget om du har växel i osv .Min låter likadant och dom flesta hojar rasslar lite när dom står på tomgång.

mvh

Det är nog både lameller,axlar och drev som pratar med dig. Du hör säkert inget om du har växel i osv .Min låter likadant och dom flesta hojar rasslar lite när dom står på tomgång.

mvh

Så länge det inte låter som en Ducati så är det nog lugnt:tummenupp

Låter bra det - eller inte då :):(... Kanske bara o vänja sig då med skrammlet... Bara jag får mina kåpor + kåpstag så slipper jag höra det :):):)):) . Men fattar ändå inte varför det typ låter så på de flesta nya jag kört. O tvärtom är de på de äldre, de låter när de släpper upp kopplingen ???? Varför ?

Last edited:
Låter bra det - eller inte då :):) ... Kanske bara o vänja sig då med skrammlet... Bara jag får mina kåpor + kåpstag så slipper jag höra det :):):)):)

Det är nog bäst att du vänjer dig med skrammlet. Du vet att de finns där och det kommer garanterat höras med kåpor:) De är bara att gasa :tummenupp

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2