Rassel/knackande på Fireblade

NordhNet

05´s första fortkörare? Japp
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Landskrona
Hoj
CBR900RR Eldblad -95
Ska hämta en Blade på onsdag. Där är bara en sak som irreterar mig: När man drar på, framförallt från stillastående, på låga varv rassel-knackar det lite där bak. Kedjan är lite hårt spänd och osmörjd samt att framdrevet nog är slut.
Kan ljudet uppstå pga av detta?
 
inte dyrt men jag rekomenderar att du byter hela skiten annars så blir det nog dags för byte inom kort igen
 
UrbanTiger skrev:
Drivpaket kostar mellan 1.200 och upp till 2.500 eller kanske mer.
Det finns en del skit på marknaden så välj en kedja som du känner igen.
Köpte en RK-kedja och drev från Duells via lokale handlaren. Kostade då 1.200 med fin rabatt. Skulle kostat bortåt 1.600 annars.

Fast kedjan i sig är ny. Måste man byta hela paketet ändå?
 
beror på hur långt han kört med den nya kedjan men jag skulle ha bytt hela skiten för han kanske inte talar sanning och som du skrev tidigare så var ju kedjan osmörjd och det låter ju inte som den är sprittny precis
 
korpe skrev:
beror på hur långt han kört med den nya kedjan men jag skulle ha bytt hela skiten för han kanske inte talar sanning och som du skrev tidigare så var ju kedjan osmörjd och det låter ju inte som den är sprittny precis

Nä, kör nog på att köpa ett hel paket...varför chansa
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top