Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur gammal är den? De äldre modellerna (i alla fall 1000cc modellen och jag tror 600 är samma sak) hade sträckaren monterad i mitten av topplocket mellan kamaxlarna, mittmonterad kedja alltså. Det kräver med andra ord lite skruvande eftersom kammarna måste tas bort. Jag bytte en sådan för några veckor sedan och det tog oss en förmiddag ungefär om man räkar in arbetet med att ta bort kåpor, tank m.m. Jag tror sträckaren kostade runt 1000kr. Ett proffs gör det definitivt på kortare tid men säg 4 timmar så blir det i alla fall inte värre...
Nyare modeller har kamkedjan på motorns högra sida vilket inte alls kräver lika mycket skruvande, hade en CBR 600 förut och på den var det en enkel operation. Jag hade av toppen på den motorn och i samband med det tog jag en del kort, ett par stycken av dom visar sträckaren om det kan vara till någon nytta för dig.
Den "nya" modellen med kedjan till höger har funnits i minst 15 år men jag minns inte exakt vilket år man bytte.
Hej, tack för svaret, den är från -95 - är det den nya modellen då? Klarar man jobbet själv om man är någorlunda van mekare? Bilder på operationen vore toppen!
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller