rassel gsxr 750 -99

Viru

Which one of you faggots is gay?
Gick med
15 May 2003
Hoj
DB11
min gsxr 750 rasslar på tomgång,vågar inte ens varva upp den.har bytt kamkedjesträckare till en manuell,efter att avgas kammen hade kugga över.kamkedjan är så gott som ny.har tagit kompprov o d såg väl okej ut mellan 12 o 13 i komp på alla cyllar.jag tror fan att det är nog ventilerna som kanske har gått åt helvette,men borde det inte synas när man tar kompprov?
a just d,d här hände i somras o cykel har bara stått sen dess.kan d bara vara att varmköra.tänkte om oljan har runnit ur lyftarna o d är det som gör att det låter illa.

Last edited:
Du borde ha dålig komp om ventilerna krökt sig.
Har du spännt kedjan rätt???
Står kammarna rätt???

mirrorman skrev:
min gsxr 750 rasslar på tomgång,vågar inte ens varva upp den.har bytt kamkedjesträckare till en manuell,efter att avgas kammen hade kugga över.kamkedjan är så gott som ny.har tagit kompprov o d såg väl okej ut mellan 12 o 13 i komp på alla cyllar.jag tror fan att det är nog ventilerna som kanske har gått åt helvette,men borde det inte synas när man tar kompprov?

Superbike Roger skrev:
Står kammarna rätt???

Precis, kan ju vara en så enkel sak som att sträckaren är feljusterad.
Dubbel kolla sånt innan du ororar dig för mycket.

Hur gick det till när den den kuggade över? Var det högt varv på motorn?
Tvär dog den? Jag har aldig råkat ut för detta men det är ju nått man fasar för.

Superbike Roger skrev:
Så här såg min GSXR750 topp ut efter att ventilena hade haft ett litet möte med farbro kolv...

fy fan d såg inte så toit ut den där toppen.

Superbike Roger skrev:
Står kammarna rätt???

jag har kolla kam inställningar flera gånger,dom ska stå rätt.
jag har justerat spännarn flera gånger.
insugskammen skulle pil tre va uppåt eller?.
avgaskammen skulle pil två va uppåt eller?.
sen femton pinnar mellan pil tre o två eller?
nere vid veven ska jakket i skivan vara jäms med jakket i gängorna i det lilla hålet eller?
spännar spände jag så att det va 7mm spel på kedjan mellan kammarna,ska det vara så?

da-geez skrev:
Precis, kan ju vara en så enkel sak som att sträckaren är feljusterad.
Dubbel kolla sånt innan du ororar dig för mycket.

Hur gick det till när den den kuggade över? Var det högt varv på motorn?
Tvär dog den? Jag har aldig råkat ut för detta men det är ju nått man fasar för.

nej d va inte högt varv,jag startade den o den gick piss direkt,sen gick den sämre o sämre tills den inte gick alls.avgaskammen stod 45grader fel när jag kollade sen.jag tror att den hoppade lite först o sen lite till o fortsatte tills den dog eller nått.

vad tror ni?jag läste i nån tråd att nån kille sa att man skulle varva till ordentligt efter spännar byte,skulle rasslet vara kvar efter att man släppt ner den på tomgång så skulle man spänna lite till,men vågar fan inte varva till för det låter inte så ljuvligt.hans teori lät inte så bra tyckte jag,men jag är öppen för alla förslag.

kan ju hända att du krökt skaften en aning iom att kammen stod så mycket fel.

mirrorman skrev:
vad tror ni?jag läste i nån tråd att nån kille sa att man skulle varva till ordentligt efter spännar byte,skulle rasslet vara kvar efter att man släppt ner den på tomgång så skulle man spänna lite till,men vågar fan inte varva till för det låter inte så ljuvligt.hans teori lät inte så bra tyckte jag,men jag är öppen för alla förslag.

Jag har kommit fram till att det är kedjan som låter på den.
kedjan har inte gått långt och justeringen på spännarn borde vara rätt.
kan man se på nått sett om kedjan är dålig?

mirrorman skrev:
Jag har kommit fram till att det är kedjan som låter på den.
kedjan har inte gått långt och justeringen på spännarn borde vara rätt.
kan man se på nått sett om kedjan är dålig?

Den kanske fick sig en lite knäck när den kuggade över. Man får väl ta bort kedjan och känna på den för att se om den är dålig.
Lättast är väl och ha en ny och jämföra med. Jag har bara känt på dåliga vanliga kedjor i olika sammanhang.
Man tycker den man har är ok, man fattar inte att den är kass förren man känner på en ny.

da-geez skrev:
Den kanske fick sig en lite knäck när den kuggade över. Man får väl ta bort kedjan och känna på den för att se om den är dålig.
Lättast är väl och ha en ny och jämföra med. Jag har bara känt på dåliga vanliga kedjor i olika sammanhang.
Man tycker den man har är ok, man fattar inte att den är kass förren man känner på en ny.

Jupp d e väl så!
tänkte bara att jag skulle vara säker på att d va verkligen kedjan som var dålig innan jag köper en ny,den kostade ju iaf 1530:-,har lagt ut hyffsat redan på hojen o vill inte köpa nått nytt om d gamla är schyst.

de är inte så att kedja bara är lös då brukar de rassla....

mirrorman skrev:
Jupp d e väl så!
tänkte bara att jag skulle vara säker på att d va verkligen kedjan som var dålig innan jag köper en ny,den kostade ju iaf 1530:-,har lagt ut hyffsat redan på hojen o vill inte köpa nått nytt om d gamla är schyst.

Superbike Roger skrev:
Kan vara så.
Har du erfarenhet av manuella sträckare då dessa kräver noggrann justering?

jag har aldrig bytt förut på en hoj.
jag tycker att jag har gjort som d ska göras.
det står högst upp i tråden hur jag har gjort.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park