Olika nationalliteter är olika överrrepresenterade i olika typer av brott... Det är väl förfan rätt självklart...
Nej det är det inte. Det är inte ALLS självklart att nåt land SKA vara "naturligt" överrepresenterade. DET är däremot ett rasistiskt påstående från dig.
Att det sen finns en statistisk varians inom vilket det givetvis alltid finns länder som "leder" statistiken är självklart som du säger.
Men inte som nu: Men flera hundra procent!
Sans och balans. ta inte tag i halmstrån för att gjuta olja på vågorna. Håll dig till fakta.
fakta rules.
Det finns 243 länder i världen. Det är ju rätt statistiskt osannolikt att det alltid finns några nationaliteter som sticker ut i olika typer av brott...
Nja, sant, men du själv sa NYSS härovan att det JU var naturligt. hur ska du ha det?
....och på 243 länder så borde ju Sverige alltså vara underrepresenterat i 242 brott... Vilket gör att fi faen:
- Invandrarna är överrepresenterade i 242 av 243 brott, fattar ni hur mycket de är.. de är helt fördjävliga!
Lek med siffror duger inte. Det där är falsk matematik. Du blandar äpplen (lländer) och päron (brott).
...eller hur var det nu, var alla de där 243 nationaliteterna en enda homogen grupp/kultur...
Jag hade som sagt protesterat en aning om jag bodde i låt säga i USA och klumpades ihop med Finnar eller koreaner eller Kineser eller ens Danskar för jag ser det som att vi är fem olika kulturer och inte en homogen kultur som flyttat till den amerikanska kulturen.
Vad är skillnaden? Varför kan du tänka dig denna skillnad i just DET fallet?