rar filer

zx6rman

none
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
italiano
Hur spelar man upp rar filer??? jag har markerat alla men kan inte öppna med... nån som vet hur man gör, det är en film

Det är filer som är packade i ett vist packningsprigram.
Testa att der hem winrar och racka upp den så kommer det nog att gå bätre.
Lycka till

Rarfiler kan du inte spela upp. Rar är bara ett filformat för att komprimera filer som är väldigt vanligt idag. Det är precis samma princip som ZIP (som dom flesta känner till).
Du måste ha ett program som hanterar RAR filer. Enklast är väl originalet som heter WinRAR.
Du tankar ner det här. Ett måste i allas dator.
http://www.rarlab.com/rar/wrar341.exe

Filen eller filerna som du packar upp sen går antagligen att spela upp.

CorbenDallas skrev:
Rarfiler kan du inte spela upp. Rar är bara ett filformat för att komprimera filer som är väldigt vanligt idag. Det är precis samma princip som ZIP (som dom flesta känner till).
Du måste ha ett program som hanterar RAR filer. Enklast är väl originalet som heter WinRAR.
Du tankar ner det här. Ett måste i allas dator.
http://www.rarlab.com/rar/wrar341.exe

Filen eller filerna som du packar upp sen går antagligen att spela upp.
nu har jag fixat det där rar, och det funkar, men jag fick ett problem till. filmen som var packad med/i rar är på massor utav små filer, hur gör jag för att få en sammanhängande film???

En massa småfiler? hur små då? vad för typ av filer?
DU måste ge mig nåt att jobba med här.

zx6rman skrev:
nu har jag fixat det där rar, och det funkar, men jag fick ett problem till. filmen som var packad med/i rar är på massor utav små filer, hur gör jag för att få en sammanhängande film???

CorbenDallas skrev:
En massa småfiler? hur små då? vad för typ av filer?
DU måste ge mig nåt att jobba med här.
hela filmen är uppdelad i 15mb filer, som är packade med rar, när jag markerar alla filer och trycker på öppna med spelaren jag har vlc eller vad den heter så spelar den bara upp en fil

zx6rman skrev:
hela filmen är uppdelad i 15mb filer, som är packade med rar, när jag markerar alla filer och trycker på öppna med spelaren jag har vlc eller vad den heter så spelar den bara upp en fil

Högerklicka på det första arkivet (*.rar) och välj extrahera filer. Då ploppar det ut en AVI, MPG eller BIN/CUE. AVI o MPG är rena filmfiler, medan BIN/CUE är en diskimage (BIN är själva imagen). VLC kan öppna vilken som helst av dessa (tror jag).

Skalman skrev:
Högerklicka på det första arkivet (*.rar) och välj extrahera filer. Då ploppar det ut en AVI, MPG eller BIN/CUE. AVI o MPG är rena filmfiler, medan BIN/CUE är en diskimage (BIN är själva imagen). VLC kan öppna vilken som helst av dessa (tror jag).
oki, nu ska det nog funka

Tänkte bara påpeka hur mycket jag hatar rar filer, har just tankat hela scrubs säsong 3 och så är vartenda avsnitt rarat så det kommer ju ta lika lång tid att packa upp det som det tog att tanka det. Sen så är ju inte alla avsnitt i samma fil utan jag måste packa upp 22 avsnitt styckvis. Sen av nån anledning så är min dator helt obrukbar då den packar upp nånting eller tankar över nätverket. Kan precis lyssna på mp3 och surfa. Det går se på film på 466mhzaren i sovrummet som har 64meg ram men på en 1900 så ska det fan inte gå. Jag blir så arg :huvet :mad:

honkiie skrev:
Tänkte bara påpeka hur mycket jag hatar rar filer, har just tankat hela scrubs säsong 3 och så är vartenda avsnitt rarat så det kommer ju ta lika lång tid att packa upp det som det tog att tanka det. Sen så är ju inte alla avsnitt i samma fil utan jag måste packa upp 22 avsnitt styckvis. Sen av nån anledning så är min dator helt obrukbar då den packar upp nånting eller tankar över nätverket. Kan precis lyssna på mp3 och surfa. Det går se på film på 466mhzaren i sovrummet som har 64meg ram men på en 1900 så ska det fan inte gå. Jag blir så arg :huvet :mad:
läs detta så förstår du varför rar är bäst ...... http://whyrar.has.it/

honkiie skrev:

Du har inte funderat på att köpa den istället? :hihi

honkiie skrev:
Tänk om SCRUBS inte hade varit på RAR filer och din uppkoppling hade brutits på något sätt. Då hade du fått ladda hem allt igen, hade det varit RAR så hade du bara behövt ladda hem från den sista hela RAR filen :tummenupp

PS: Packa upp saker ta mkt processor kraft, så jag kan tänka mig att 466 får arbeta. Jag har en P4 2.8c den går nog segt när jag packar upp

jag har läst det där förut och den enda riktiga anledningen är väl att om nånting går fel så behöver jag inte ta hem allting igen. Hursomhellst så tror jag inte att någon nedladdning har "gått sönder" på cirka fyra år så det känns som att det inte behövs. det går väl resuma med alla program nuförtiden också?

honkiie skrev:
jag har läst det där förut och den enda riktiga anledningen är väl att om nånting går fel så behöver jag inte ta hem allting igen. Hursomhellst så tror jag inte att någon nedladdning har "gått sönder" på cirka fyra år så det känns som att det inte behövs. det går väl resuma med alla program nuförtiden också?
Hastigheten är en stor faktor också...

Jag laddade ner en DVDR med tpy 80st rar filer á 50mb st.
Nu är det så att jag har inte nog med ytrumme på hårddisken för att
extrahera allt (då jag vägrar ta bort visa saker) utan vill se den iaf, fast den är packad! jag vet att det går med vlc / media player classic...men då hoppar den till nästa med 1s mellanrum (loading tid)

Så det jag letar efter är ett program som ser att det sitter ihop eller nått, och därav inte loadar varje del försig, och måste då loadas!

Går det?

CorbenDallas skrev:
Hastigheten är en stor faktor också...

iofs så tänkte jag inte på att folk använder dc. Det har jag gett upp för länge sen då man måste sitta och vakta hela tiden för att man bli disconnected så fort man lämnar stolen, kör bara med bittorrent och en dc hub på älvsbyns lokala nätverk så jag tankar aldrig olika filer från flera källor så att säga. Hursomhellst så har jag svårt att tro att man ska tjäna tid på att packa upp skiten då det tar minst ett halvår för undertecknad iallafall.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back