Rapporttileinen yxe Falkenberggi moivette

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
Torsdag

Ute på vischan i Helsinfors försöker jag få fatt i en taxi. Det e stört omöjligt, inte ens med armar o ben förstår de vad jag menar. Haffar en stackars man i en Skoda från tidigt 70-tal o viftar med några Euro. -Muckalatsi köra vette flugplasileinen? frågar jag. Moi Moi sa han. Vi åker iväg till jag ser en taxi o rusar in i den. En typsikt finsk Albino gör nog 500 växlingar längs ringleden runt Helsingfors till flygplatsen. 1an, 2an, 3an, full broms. 1an, 2an, 3an, full broms, 1an... Taxikort! -Vad e det?

Sist på planet men först ut från planet. Nasse har lastat Transiten så vi e iväg vid 7 tiden. -Kanon Nesse, du lastade ju bättre än mig! O inte en penal hade han glömt. Nesse e en rikgtig lurifax han. Hojen var ju låst i garaget, men Nesse bytte bara bakhjul, så var den saken biff!

Mitt i natten är i alla fall tomten vaken, o så Sörebo o Jonas, eller så e det dom som e tomtarna?

Fredag

Lite omlastningar o vi delar pit-box med Sara Dolk. Tjejen som ger de tuffaste killarna "tjejstryk" o alltid skrattar. Fri träning o torrt väder. Det går fint för alla. Mossberg inger respekt. -Träning på Falken ger inget! så han firar skolavslutning på ett eller annat sätt (I egenskap av lärare).

Grillning gör sig bäst i ett depåtält när det regnar ute. Men vem är det som kommer där? Luffen! Nu grillar vi inte i depåtältet mer. Men å andra sidan e det ju ganska vanligt att det brinner i Sörebos tält, hihi.

Lördag

Tidskval på regn. Tja, går väl ok. får väl en 10 kvaltid, inte så mycke att säga om. Dolken visar kvalitet i humor när hon kommer in med totalkraschad bajk o ler. Eller, var hon kanske lite sur i alla fall. -Minns inte riktigt. Vips så står 5 killar o skruvar ihop bajken. Men, var tog Sara vägen? kankse på lååångt toabesök?

O så dagens tråkigheter. Nesse o Sjölander o Sörebo kvalar inte in!!! Skandinaviska eliten e alldeles för snabba. Men vår vän Mossberg kvalar såklart in som siste man! Ooops! Jimmy o Packalen har Pole platserna i R600.

Söndag

R1000 rejset e en riktig soppa. Hojar i varenda sandfålla och dålig respekt från förarna gällande gulflagg. Sörebo får va med i alla fall o tampas med Mossberg i Std 600. Snart line up för R600 rejset, som får en mycket olycklig start med skadade förare. Känns lite som att rejsets resultat inte är av så stor betydelse längre vid det andra försöket. Packalen vinner o Jimmy 2a. 35:an Persson trea. Grattis! Jag kommer 7a. Önskar gott tillfrisknande till helgens olycksfåglar.

Satan pra rapportilainen, men nästa kång söra fort som fan, annas box på läpp :fatta!

GSXR1100R skrev:
Satan pra rapportilainen, men nästa kång söra fort som fan, annas box på läpp :fatta!

:-) "box på läpp"... riktigt kul. Men jag såg inte dig på söndagen??? var va du?

jorpes skrev:
:-) "box på läpp"... riktigt kul. Men jag såg inte dig på söndagen??? var va du?
Jag va lite sen och missade R-1000 pga barskåpstömmning hos GUL, sen stog jag och filmade vurpor i vänstern som inte är en vänster :va

Macho Woman skrev:
Du glömde skriva att du sopade nästan hela helgen... http://www.fullrulle.nu/gallery/SM-Falkenberg/IMG_0040

Angående depåboxarna så är de naturligtvis väldigt praktiska, men det blir ju ingen campingfeeling i dem! Jag såg knappt till er som höll till där. Strunta i de nästa gång. The rookie feeling beats it all!

Haha... stämmer. Jag sopade ju nästan ihäl mig.

Ja, det var offensivt att komma till FBerg utan tält, men det var fegt att krypa in i depåbox. Lovar att aldrig mer fega i sådana faciliteter... :brinnerup

/E

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back